Morten K Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Hei. Håper dere her i motorforumet kan hjelpe meg. Jeg har en Mercedes 230E 1990Mod som ikke oppfører seg helt som den skal. Når motoren er kald er tomgangsturtallet bare 5-600,ved varm motor ca 1100rpm og hopper litt opp og ned. Når jeg skal kjøre,så går den heller ikke som den skal før jeg kommer opp i ca 2000rpm. Alt fungerer altså helt normalt bare jeg holder turtallet over 2000. Noen som har en ide om hva som kan være problemet her? Endret 14. mai 2008 av Morten K Lenke til kommentar
citronen Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Tempsensor, tomgangsmotor, luftmengdemåler eller noe i den retninga. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 Det hullet oppå luftfilteret som jeg har merket med rødt rundt. Skal det stå åpent slik? Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Jeg mener det skal være åpent, du har co-justeringsskruen der. Jeg hadde nok sjekket plugghettene, tennpluggkabler, rotor og fordelerlokk. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Jeg mener det skal være åpent, du har co-justeringsskruen der. Jeg hadde nok sjekket plugghettene, tennpluggkabler, rotor og fordelerlokk. Takker for svar. Jeg har bestillt plugger,hetter,rotor og fordelerlokk. Håper det løser problemet. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Plugghetter/rotor/fordelerlokk har ihvertfall vært en gjenganger feil på den motoren der, når man skal trekke av plugghettene for å skifte tennpluggene så lønner det seg å bruke en spesial-tang som er laget for dette, det som skjer i mange tilfeller om man ikke benytter det er at isolasjonen på plugghettene sprekker opp litt og man kan få overslag. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Tempsensor, tomgangsmotor, luftmengdemåler eller noe i den retninga. Den luftmengdemåleren,hva gjør den? Når motorn står på tomgang går den veldig ujevnt. Economy måleren i dashbordet beveger seg litt opp og ned. Kan det være luftmengdemåleren som gjør dette tro? Edit:Når motoren er kald,så går den jevnt på tomgang forresten... Endret 16. mai 2008 av Morten K Lenke til kommentar
Terbium Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 hadde samme problem med en 94-mod c-klasse! her var det bensinfilteret som måtte byttes Lenke til kommentar
Reime Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 ta en tang mens den sviver og napp ut plughetta en om gangen (sef) høres ut som den sviver på 3 syl. (def. plugg kabler etc) Lenke til kommentar
Alphonze3 Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Hei! Dette høres ut som et klassisk problem som er gratis å fikse. Det samme har skjedd meg 2 ganger med samme bil. Skru av hele luftfilterhuset. Da vil du få øye på en liten motor med en tykk slange på. Det er tomgangsmotoren. Den sitter bare klemt i en gummiforing. Røsk den litt opp og prøv å stikk hånden under. Det er veldig trangt så bruk Zalo eller vaselin på hendene. På undersiden av tomgangsmotoren skal det sitte en kort men tykk slange (ca 20 cm. lang). Den skal være forbundet med en stuss litt i forkant. Den pleier å falle av der eller begge steder. Prøv å dytte den på plass (i blinde). Den kan ha forsvunnet helt, men den koster nesten ingen ting. Håper dette er nyttig informasjon. Lenke til kommentar
support81 Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Hadde også først satset på tomgangsmotor som nevnt over, den sitter under luftfilteret og det går en slange inn i hver ende av den "slangene er på tykkelse med en tommelfinger" Den Har også en stikk med ledninger Ta den ut og forsøk og gjøre den ren, det sitter nemmelig en motor inni denne med ett lite stempel som skal kunne gå frem og tilbake, dette pleier ofte å sote seg til og sette seg Smør den med rusløser eller la den ligge en stund i bensin/diesel eller ett eller annet som kan øsne opp denne soten og rusket, bås den deretter ren med trukkluft Forsøk å se om stempelet beveger seg greit frem og tilbake, men bruk ikke noe skarpt noe for å bevege stempelet med da dette kan lage sår og skade det Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå