bentch86 Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Hei, jeg har installert Ubuntu 8.04. Problemet er nå hvordan dele musikk og film osv slik at jeg kan se dette på min ps3? Prøvd og laste ned Fubbes, men vet faktisk ikke hvordan det instaleres. Takker for hjelp:) Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Hva med Mediatomb? Selv har jeg en eksterndisk koblet til konsollen, og ser media rett fra den. Det fungerer veldig bra. Er selvsagt viktig at det man skal se er i et format maskina støtter. Bruker å konvertere filmer til MP4 format før jeg overfører dem til eksterndisken. For å gjøre det bruker jeg PS3 Video Converter, som fungerer nesten perfekt i Wine. Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Mediatomb fungerer meget bra, og kan settes opp til å transcode formater (som ps3 ikke vil spille av) on the fly, selv om akkurat den delen kan være litt knot. Hvorfor bruker du PS3 Video Converter når vi har ffmpeg? Lagde et lite script som kan legges i /home/bruker/.bashrc: converttomp4() { for i in "$@"; do if [[ "$i" == *.avi || "$i" == *.mpg ]]; then file="${i%.mpg}" ffmpeg -i "$i" -vcodec mpeg4 -sameq "${file%.avi}.mp4" fi done } scriptet kan så kjøres fra teminal (du må åpne en ny terminal eller logge ut og inn først). converttomp4 /sti/til/mappe/* #alle filer i en mappe converttomp4 /sti/til/mappe/video.avi #en videofil converttomp4 /sti/til/mappe/video1.avi /sti/til/mappe/video2.avi #noen utvalgte videoer Scriptet vil så kjøre ffmpeg på alle filer av typen avi eller mpg, og output blir mpeg4 med "samme kvalitet" som originalen. Erfaringsmessig blir filstørrelsen noe større på output, men det er bare å endre parametrene hvis man har behov for å spare plass. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Kanskje dette (har ikke ps3): https://coherence.beebits.net/wiki/RhythmBox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå