inaktiv000 Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Hei, ønsker et program til å styre mitt D40 fra PC-en, men synes det er drøyt av Nikon å ta seg betalt for programvare som "hører til" kameraene de selger. Lurer derfor på om noen har alternativer, helst gratis, til dette programmet? Lenke til kommentar
arela Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Tror ikke du har noe valg. Har iallefall ikke hørt om andre program. Lenke til kommentar
Ivar_Schiager Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Hei, ønsker et program til å styre mitt D40 fra PC-en, men synes det er drøyt av Nikon å ta seg betalt for programvare som "hører til" kameraene de selger. Lurer derfor på om noen har alternativer, helst gratis, til dette programmet? Jeg har ikke erfaring med gratis-løsninger, men noen rimelige: Du kan jo sjekke ut Paint Shop Pro. Jeg mener jeg fikk det til tidligere i vinter. Riktignok bare til å eksponere ett og ett bilde. Du kjører bare importer... I tillegg har jeg fått det til med et animasjonsprogram, men husker ikke i farten ikke hvilket program. Med Camera Control Pro kan du derimot gjøre innstillingene av kameraet på skjermen og lage egne profiler til bildebehandlingen i kameraet. I tillegg kan du ta mange bilder etter hverandre. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Kan bekrefte at det er mulig både med Corel PSP og Photoshop ja, men man kan ikke justere noen kamerainnstillinger, bare ta et bilde. CCP er betydelig mer fleksibel med informasjon av valgte innstillinger og man kan justere nær sagt hva som helst i kamera fra programmet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå