Gå til innhold

Internet problemer dell xps 1530

Anbefalte innlegg

Heyyyy! har nettop fått min nye xps 1530, og har problemer. får ikke koblet til internet. har en annen datamaskin på samme internet så internetten er bra. jeg vet ikke om det kan være driverene, eller nettverkskortet. jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre :( noen som har noen forslag? linker til 1530 nettverkskort driver? noe i det hele tatt?

(må jeg kanskje reformatere?)

TakK!

Endret av santacruze
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du gir oss ikke så mye informasjon her. Ser du nettverk i lista hvis du gjør som nypis sa? Får du ikke koplet til i det hele tatt eller får du bare "begrenset eller ingen forbindelse"?

Erfaringsmessig så er ofte problemet et av 3 når det gjelder trådløst, enten en inkompatibel ruter (hender ikke ofter men det har hendt) eller at trådløst ikke var slått på på maskinen - nypis' løsning vil hjelpe da, eller (overlegent mest vanlig) at brannvegg/antivirus-løsningen blokkerer tilkoblingen. Får du begrenset tilkobling er dette nesten garantert årsaken (andre vanlige alternativet er at du bruker feil passord).

McAfee har en stygg tendens til å blokkere tilkoblingen helt uten videre uten at du nødvendigvis har endret noe. Eneste løsningen der er å fjerne McAfee helt - noe jeg personlig ville anbefalt uansett. McAfee er noe møkk, drar altfor mye ressurser og gir deg for lite muligheter til å konfigurere, etter min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...