Gå til innhold

Er det vanlig med slike røde øyne på fotografier?

Anbefalte innlegg

Sikkert et teit spørsmål, men synes det ser så rart ut med ett blank øye og ett rødt øye. Noen som har sett sånn før og vet hvorfor det blir sånn? Har nemlig hørt at noe sånt kan være tegn på sykdom i øyet :hmm:

Edit: Fjerna bildet, trenger ikke ligge ute.

Endret av Livert
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sikkert et teit spørsmål, men synes det ser så rart ut med ett blank øye og ett rødt øye. Noen som har sett sånn før og vet hvorfor det blir sånn? Har nemlig hørt at noe sånt kan være tegn på sykdom i øyet :hmm:

https://www.diskusjon.no/style_images/main_.../attach_add.png[/url]

Ikkwe for å skremme eller noe sånt, men jeg ville sjekket litt mer rundt det der hvite øyet..

Sakset fra linken du fikk ovenfor til Wikipedia:

"White eye"

Retinoblastoma is a cancer of the eye which often causes the appearance of a "white eye" effect instead of the expected red eye."

Lenke til kommentar
Hvis du ser på bildet så ser du klart at personen skjeler i betydelig grad. Det vil fint forklare hvorfor øynene ser forskjellig ut.

Konklusjon: strabisme.

Jeg har litt vanskelig for å se at personen på bildet skjeler... :hmm:

Edit: Dessuten alle sammen, jeg spurte ikke om røde øyne generelt, jeg spurte om det er vanlig med ett hvitt øye ;)

Endret av Livert
Lenke til kommentar
Ikkwe for å skremme eller noe sånt, men jeg ville sjekket litt mer rundt det der hvite øyet..

Sakset fra linken du fikk ovenfor til Wikipedia:

"White eye"

Retinoblastoma is a cancer of the eye which often causes the appearance of a "white eye" effect instead of the expected red eye."

Jeg ville nok også sjekket det ut litt nærmere:

http://en.wikipedia.org/wiki/Retinoblastoma

http://www.google.no/search?q=Retinoblasto...lient=firefox-a

Det er mye bedre å sjekke det ut og finne ut at det ikke er kreft, enn å la være og finne ut at det faktisk var kreft om noen år...

Lenke til kommentar
Jeg syns ikke dere skal overdramatisere dette. Jeg har sett slike øyne flere ganger på mine gamle kompaktbilder. Pupillene er svært store her, så da blir massevis av lys reflektert.
Vanskelig å se hvor gammel personen på bildet er, men det ser ut til å være en ungdom/voksen person, da er det mindre trolig at det er retinoblastoma. Skjeling er vanlig hos disse også forøvrig. Studere fotografier etter hvite øyne er forøvrig en av "undersøkelsesmetodene" for å finne symptomet.

Strabismus (crossed eyes), a whitish or yellowish glow through the pupil, decreasing/loss of vision, sometimes the eye may be red and painful. Retinoblastoma can occur in one or both eyes. This tumor occurs in babies and young children. It is called RB for short. Please check photographs of your child or children, normal healthy eyes would have the red eye reflex, but a white/yellow dot instead of the red eye reflex can indicate a tumor or some other kind of eye disease. Any photos of a child/children which have a white/yellow dot instead of the red eye reflex should be checked out. Photographs of a child/children are very good clues as they can save the eyes, vision and lives of children, the other object is the ophthalmoscope.
Lenke til kommentar

Personen på bildet er i slutten av tredveårene, så da er vel sjansen for kreft mikroskopisk.

Edit: Jeg har uansett sendt bildet til en som kjenner personen på bildet, sånn at hun kan ta stilling til hva hun skal gjøre. Har ikke samvittighet til å bare drite i det liksom.

Endret av Livert
Lenke til kommentar
Edit: Jeg har uansett sendt bildet til en som kjenner personen på bildet, sånn at hun kan ta stilling til hva hun skal gjøre. Har ikke samvittighet til å bare drite i det liksom.

Da håper jeg du samtidig har understreket at dette ikke er et helt uvanlig fotografisk fenomen (jeg har hauger av gamle bilder av eldstedatteren min med sånne øyne, og hun er definitivt ikke død 4-5 år senere), siden det kan være en ganske heavy beskjed å få.

Lenke til kommentar

Da håper jeg du samtidig har understreket at dette ikke er et helt uvanlig fotografisk fenomen (jeg har hauger av gamle bilder av eldstedatteren min med sånne øyne, og hun er definitivt ikke død 4-5 år senere), siden det kan være en ganske heavy beskjed å få.

Jeg sa at det veldig liten sjanse for at voksne har sykdommen.

Jeg tenker at det ikke er en heavy beskjed å få før man får beskjed om at det faktisk er kreft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...