PROuser Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Hei Vi takker for din ordre, men vi kan dessverre ikke effektuere den. Det har dessverre sneket seg inn en liten trykkleif her, slik at prisen har kommet opp til ca 15% av riktig pris. Vi beklager dette. Din ordre er kansellert Vi forsøker hele tiden å ha riktige priser, men noen ganger blir det feil – derfor har vi også tatt forbehold om trykkfeil og endring av priser og spesifikasjoner uten varsel. Mvh Onlinebutikken.no Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 ... posten kom akkuratt og leverte min 32GB SDD disk på døren. - 636,00 inkl frakt Takk for tipset.. ! Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 ... posten kom akkuratt og leverte min 32GB SDD disk på døren. - 636,00 inkl frakt Takk for tipset.. ! Grattis! Drooool. Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 .. skuffa, laptopen eg kjøpte ble flaskehals! Fikk bare 73MB/s effektiv skrive- og lesehastighet (Kjørte OS via PXE for å unngå krøll i målingen) dog, utover det så var det skøy! Selv om eg forbanner Intel og ICH8 litt i det stille, hadde nesten forventet ICH9 i en ny C2D laptop i dag - men men. 12.1" med lynrask stillhet! Lenke til kommentar
madammim Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Hei. Gratulerer med god handel. Dette problemet gjelder vel ICH9 også? Trodde Intel skulle komme opp med en fix, har jo vært kjent i minst et halvt år nå. Kansje det ikke er mulig å fikse med software? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 hmmm da valgte jeg tydeligvis feil butikk å handle fra... ganske utrolig at noen fikk varen til den prisen - grattis! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) ganske utrolig at noen fikk varen til den prisen - grattis! Faktisk har ikke de lov til å kansellere ordren pga feilprising med mindre feilprisingen er så grov at det burde være helt åpenbart at det var feilprising (f.eks 100 kr eller mindre), noe det ikke nødvendigvis var i dette tilfelle, siden 500kr er jo en helt normal pris for en harddisk. For en ukyndig ville jo faktisk denne prisen vært dyr for en 32GB disk. Så de av dere som er sleipe, og klar for en liten krangel, kan faktisk forlange å få SSD'en til prisen det står i ordrebekreftelsen. Forutsetningen er naturligvis at dere ikke var sikker på at det var en feil i prisen ved bestilling, men det er det jo umulig å bevise - med mindre dere postet her og spurte først, og butikken finner det ut. Dette har blitt diskutert i forumet en gang før: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=405675 Endret 22. mai 2008 av Lurifaksen Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Hei. Jeg har prøvd å ringe deg angående MTRON SSD MOBI 3000 Series, som ble utlevert av posten i går, men jeg fikk ikke tak i deg. Denne sendingen ble forsøkt stoppet gjennom posten, men det ble for sent. Vi har som skrevet i salgsvilkårene våre, tatt forbehold om slike feil: Evt. prisendringer som skjer etter bestillingstidspunkt vil derfor ikke få tilbakevirkende kraft med mindre opprinnelig pris er feil eller feil pris er oppgitt til Multicom fra vår leverandør. Varsel vil i så fall bli gitt før bestilt vare sendes. Grunnen er, som du sikkert har forstått, at det var feil pris på varen på web. Vi taper rett og slett kr. x.xxx,- på denne ordren. Vi må derfor be deg om å returnere telefonen til oss. Det er bare å beklage hendelsen, og det er en utrolig vanskelig sak å be deg om. Når du sender denne tilbake, kan du fritt velge deg varer for ca kr. 500,- som kompensasjon for dette. Vi refunderer selvfølgelig frakten til kontoen din. Returaddresse er: Multicom Norge AS 4865 Åmli Vennlig hilsen xxxxxxx xxxxxxx Jaja, det gikk jo nesten ... dog, eg lurer fryktelig på om eg skal sende en telefon i retur istedenfor disken Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Så du får 500kr for å returnere en vare du visste var feilpriset? Moralen i historien er: Alltid legg inn ordrer på varer som er feilpriset! Du vil iallefall ikke tape på det! Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Helt i villrede her, men det føles godt å gjøre det riktige (sover som et barn), uansett så er det opp til hver enkelt å gjøre det som er riktig. On topic: Leste at OSet (som da f.eks Win XP) ikke er optimalisert opp mot SSD, men brenner pengene i lommen så.. Endret 22. mai 2008 av Ba'al-Sebul Lenke til kommentar
Nefargarap Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 MAnge folk er domme. Det er lett å tjene litt extra, vis du bare er litt oppservang. Nett butiker fårtjener å bli lurt for de suger penga fra oss alt er overprisa. Det er ike min jobb å passe på voksne folk i butika. Vil de sellge en ssd for 300 istede for 3000, ja takk sier jeg. Blir nesten iritert når jeg ser såne feil. At de ikke kan sjerpe seg. Åsså får JEG pes fordi de har prisa feil åsså kan de ikke senne varen? Senne varen tilbake??!! Det hadde jeg jaffal ikke giddi. Hadde skutt de om de hadde kommet for å hente den. En handel er en handel. Viss du ikke veit det kan du ikke drive butik. Da er de krimnell dårlig å burde vert straffa. Skal liksom kunden betale for at butiken gjør feil? Det er jo helt på tryne. Fikk ikke kjøpt ssd men har jort noen gode handler før: Jeg kjøpte cola på 7-11 å betalte med hundre lapp. Fikk tilbake omtrent 180 spenn. Takker å bukker. Er ikke min sjyll at folk er sløve. En gang fant jeg en lommebok. Masse penger. Muttern fant ut av det og vi måtte lever den tilbake. Men jeg tok penga før hu så de. Åsså fikk vi blomster av den loosern som hadde mistan og kort som sa tusen tusen takk. Hehe. Det er ikke dumt å være lur. </SARKASME> Lenke til kommentar
Loffen1 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 ganske utrolig at noen fikk varen til den prisen - grattis! Faktisk har ikke de lov til å kansellere ordren pga feilprising med mindre feilprisingen er så grov at det burde være helt åpenbart at det var feilprising (f.eks 100 kr eller mindre), noe det ikke nødvendigvis var i dette tilfelle, siden 500kr er jo en helt normal pris for en harddisk. For en ukyndig ville jo faktisk denne prisen vært dyr for en 32GB disk. Så de av dere som er sleipe, og klar for en liten krangel, kan faktisk forlange å få SSD'en til prisen det står i ordrebekreftelsen. Forutsetningen er naturligvis at dere ikke var sikker på at det var en feil i prisen ved bestilling, men det er det jo umulig å bevise - med mindre dere postet her og spurte først, og butikken finner det ut. Dette har blitt diskutert i forumet en gang før: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=405675 Hehe, tror ikke du kommer langt med det utsagnet der. Men jeg har sagt dette selv før, og er enig, det er noe merkelig med dette "problemet". Uansett, så tror jeg neppe jeg hadde giddi å tatt sak mot f.eks multicom. Og alle webshoper sier på sine hjemmesider at det kan forekomme feilpriser. Alt i alt, et hardt liv... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Hehe, tror ikke du kommer langt med det utsagnet der. Eh, jo? 538 kr kunne helt fint vært en reel pris for en 32GB flashdisk. Og hvis du leser i den andre tråden finner du nok av lovhenvisninger etc som tydeliggjør at du da har krav på varen til den prisen om du handlet i "god tro". Men rent etisk er det jo ikke spesielt bra. En kan jo tenke seg selv hvor kult det er for butikken når slikt skjer. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Et annet moment i denne saken er jo at hvis feks. Multicom hevder det var feilpriset, var det jo 3-4 andre nettbutikker som hadde disse diskene til ca. samme pris. Jeg som uvitende kunde må da kunne kreve varen av Multicom, da det var andre butikker som hadde samme vare på samme tidspunkt og til tilsvarende priser. Tilfeldigheter gjorde at jeg valgte "feil" nettbutikk (den som hadde "feilpriset" varen), og i dag har ingen nettbutikker dette supertilbudet. Lenke til kommentar
Loffen1 Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Hehe, tror ikke du kommer langt med det utsagnet der. Eh, jo? 538 kr kunne helt fint vært en reel pris for en 32GB flashdisk. Og hvis du leser i den andre tråden finner du nok av lovhenvisninger etc som tydeliggjør at du da har krav på varen til den prisen om du handlet i "god tro". Men rent etisk er det jo ikke spesielt bra. En kan jo tenke seg selv hvor kult det er for butikken når slikt skjer. Akkurat som jeg sa: Ja, du har egentlig krav på det, altså i dette tilfellet SSD-disken (!). Men tror neppe Nett-sjappa gir ifra seg komponentet så lett. 538 kroner er ihvertfall ikke normalt for en SSD disk. Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 Åh jeg blir litt sjalu på dere som klarer dere med 32 GB-disker. Jeg driver og installerer Adobe-pakka nå (tar 17 GB!) så for meg er 64 GB minimum. *sukk*. Det blir et halvår ekstra å vente på meg før jeg får råd. Forhåpentligvis vil utviklinga være eksplosiv både med tanke på pris og ytelse. Men var litt skremmende dette med feil på diskene. Jeg tok det som en selvfølge at SSD var så godt som problemfri. Lenke til kommentar
Loffen1 Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Åh jeg blir litt sjalu på dere som klarer dere med 32 GB-disker. Jeg driver og installerer Adobe-pakka nå (tar 17 GB!) så for meg er 64 GB minimum. *sukk*. Det blir et halvår ekstra å vente på meg før jeg får råd. Forhåpentligvis vil utviklinga være eksplosiv både med tanke på pris og ytelse. Men var litt skremmende dette med feil på diskene. Jeg tok det som en selvfølge at SSD var så godt som problemfri. Du skal vell ikke ha en SSD disk på 64 gb? Må jo kjøre to disker i raid 0! Lenke til kommentar
Anv Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Bruker man maskinen til "arbeide" så hadde jeg holdt meg unna raid-0. Jeg hadde også holdt meg litt rolig mht SSD til de værste ryktene om problemer roer seg ned. Ytelsen ser jo ut til å kunne bli fenomenal etterhvert men pris/kapasitet etc er latterlig og står ikke i forhold til ytelse. Lenke til kommentar
Loffen1 Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Bruker man maskinen til "arbeide" så hadde jeg holdt meg unna raid-0. Jeg hadde også holdt meg litt rolig mht SSD til de værste ryktene om problemer roer seg ned. Ytelsen ser jo ut til å kunne bli fenomenal etterhvert men pris/kapasitet etc er latterlig og står ikke i forhold til ytelse. Jupp helt enig, holder meg unna SSD, er såpass stor forskjell fra disk til disk, og det virker ikke akkurat helt full utviklet enda, men det kommer seg betraktlig etterhvert. Kjøper heller SAS disker Edit: Dog, Raid 0 er vell ikke altfor farlig hvis du tar goood back up, og når du skal ha SSD disk og andre skusty (aner ikke hvordan jeg staver det) disker, så MÅ du ha kontroller, som er "noe" sikrere enn vanlig one-board kontroller fra HK'et. Endret 24. mai 2008 av Loffen1 Lenke til kommentar
War Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Må vel være set største hoppet i hardwareverden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå