The Walking Dead Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) . tja, hvor var den? Endret 18. mai 2008 av audi_a8 Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Hmm... Det er jo greit at man "må ha noe" noen ganger, men prisen her blir jo helt vill i mine øyne. Hvis jeg har fortstått det riktig: 1. Du handler pakker fra en nettbutikk og betaler frakt for den pakka til JetCarrier (regner med at du kan fylle opp en boks eller no) 2. Når du har "fylt opp" en 10 kg boks som skal sendes med fly betalter du JetCarrier 485 kr for frakt til Norge inklusiv prisen på fortolling 3. Når pakken går gjennom tollen beregner de da følgende Pris på varen(e) + Frakt pris på varen(e) i USA + 485 kr som Jetcarrier tar betalt + Tollgebyrer evnt tollsatser = Totalprisen * 0,25 Hvis det er slik det fungerer vil man jo ofte betale mye mer for varer fra USA her hjemme. Man må ha med i beregningen at ventetiden kan også være lang :S Stemmer dette, eller maler jeg fanden på veggen? Edit: I tillegg må du betale Posten å sende pakken din når den kommer til Tistedal. Med dagens priser kommer vel 10kg på 400 kr det også :S De 10kg'ene er bare et eksempel... Prislisten viser at minste pakker er opp til 1kg og koster 165 kr.. Ja det blir litt utgifter.. så det må man regne litt på før man handler.. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 De 10kg'ene er bare et eksempel... Prislisten viser at minste pakker er opp til 1kg og koster 165 kr..Ja det blir litt utgifter.. så det må man regne litt på før man handler.. Tar en SSD disk som eksempel, kjøpt fra NewEgg: Produkt = $1049 Frakt til JetCarrier i USA = ca $16 (for et rundt tall ) Totalt til JetCarrier = $1065 Totalt i NOK (Kurs 5,25NOK pr $) = ca 5590 NOK Frakt til Norge = 165 kr Pris ink Norsk moms = ca 7195 NOK Pris frakt fra Tistedal = ca 120 kr Totalt = ca 7350 kr JetCarrier er jo akseptabel for frakt av dyre gjenstander ja. Men du vet ingenting om hvor stor eske de har pakket i andre enden. Dermed kan du få en overraskelse rundt prisen JetCarrier skal ha. Lenke til kommentar
a_sondre Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Stemmer disse prisene? SSD Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Stemmer disse prisene? SSD Hehe, prisene varierer fra ca 500 til 6500 for samme vare.. Jeg la inn ei bestilling på 2 stk på onlineb.... Så får vi se hva som skjer... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Jeg mener å ha lest at enkelte serier SSD-disker har en feilrate på 25%Du har ikke tilfeldigvis en lenke? Lenke til kommentar
a_sondre Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Ja det var liksom ikke småtteri hvor mye sprik det var på prisene. Var jo 3-4 butikker også som hadde så lav pris. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Jeg har tatt sjansen på å bestille en MTRON SSD Pro 7000 Series 2.5" 16GB, SATA, 0,1ms Access (MSP-SATA7025-016) til kroner 538,- jeg. Om prisen forandrer seg så kanselerer jeg. Må jo sjekke om det går, hehe. Hvis det går så har jeg jo en meget nice OS-disk. Bestilte fra Multicom fordi jeg har god erfaring fra dem fra tidligere. Må si det frister med Sustained Read 120 MB/sec Sustained Write 90 MB/sec Og accesstid på 0,1ms 32GB versjon var det ingen som hadde på lager til en billig penge. Nå krysser jeg fingrene på at bestillingen går i gjennom uten noe problem. Regner med de tar kontakt om de oppdager feilen før de sender ut. Lenke til kommentar
Loffen1 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Jeg har tatt sjansen på å bestille en MTRON SSD Pro 7000 Series 2.5" 16GB, SATA, 0,1ms Access (MSP-SATA7025-016) til kroner 538,- jeg. Om prisen forandrer seg så kanselerer jeg. Må jo sjekke om det går, hehe. Hvis det går så har jeg jo en meget nice OS-disk. Bestilte fra Multicom fordi jeg har god erfaring fra dem fra tidligere.Må si det frister med Sustained Read 120 MB/sec Sustained Write 90 MB/sec Og accesstid på 0,1ms 32GB versjon var det ingen som hadde på lager til en billig penge. Nå krysser jeg fingrene på at bestillingen går i gjennom uten noe problem. Regner med de tar kontakt om de oppdager feilen før de sender ut. Hehe, har lyst til å gjøre akkurat det samme, men hva kan egentlig multicom gjøre? For prisen er feilpriset. Men hvis prisen endres fra 550 kroner til f.eks 3 000 kroner, må de vell informere meg? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Det står i leveringsbetingelsene at de tar forbehold om at varen er kan være feilpriset. De forplikter seg da ikke til ålevere til den prisen. Men det står også at du vil bli informert om så er tilfelle. Jeg håper på at de er sløve når de behandler bestillingen og bare lar den gå igjennom. Kommer til å sjekke mailen min ganske ofte de neste dagene for å si det sånn. Lenke til kommentar
Loffen1 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) da var det bestilt! Krysser fingra! Men nå ere hardt liv, skal jobbe, neeedtur. Endret 19. mai 2008 av Loffen1 Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Jeg mener å ha lest at enkelte serier SSD-disker har en feilrate på 25%Du har ikke tilfeldigvis en lenke? Ja, det fant jeg lett.. Avian, a brokerage firm whose research covers the high-tech and aerospace industries, said that an unnamed large manufacturer is seeing return rates of 20 to 30 percent on SSD-based notebooks, thanks to failures and performance issues og vidre.. Returns due to technical failure ran at 10 to 20 percent, 10 times higher than failure rates for conventional drives, the report said. Link: http://downloads.pcworld.about.com/article...58/article.html Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Vet du hvilke SSD-disker dette er snakk om? Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) bestilt, ja. om jeg får: garantert ikke! må vel vente i evigheter for å få igjen pengene. (har ikke sjekket om jeg ble trekt fra konto, noen andre?) papyrus. 2 stk mtron 7000,32 gb som ikke var på lager. Endret 19. mai 2008 av audi_a8 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Hvis folk bestiller fra litt forskjellige webshops som har det på lager så øker sjansen for at NOEN av oss får dem så skriv hvilken shop dere bruker. Audi_a8: Det blir ikke trukket før det blir sendt, men satt som "reservert" inntil de sender det. Det betyr at de forsikrer seg om at pengene ikke blir brukt på andre ting, men teknisk sett så er de ikke trukket enda. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Vet du hvilke SSD-disker dette er snakk om? Jeg husker dessverre ikke, men jeg tror det var SSD produsenten IBM bruker i sine maskiner som hadde de værste problemene. Noen som vet hvilket merke IBM bruker? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Vet du hvilke SSD-disker dette er snakk om? Jeg husker dessverre ikke, men jeg tror det var SSD produsenten IBM bruker i sine maskiner som hadde de værste problemene. Noen som vet hvilket merke IBM bruker? Etter litt intens googling så ser jeg at hvertfall X300 bruker Samsung sin 64GB SSD. Kilde Mener å huske at den ikke var av de med høyest ytelse, men korriger meg gjerne om jeg tar feil Lenke til kommentar
a_sondre Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) prisene står på prisguiden enda, kanskje det er noe hold i dem 2.5" disker OG 3.5" disker Endret 19. mai 2008 av a_sondre Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Er veldig rart hvis så mange har feilpriset ssd-diskene sine samtidig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå