Gå til innhold

Aldri slutt på problemer med Vista maskinen...!


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har alltid problemer med PCen min. Noe som er veldig irriterende. Jeg vil helst ha de enkleste løsningene. Jeg betaler ikke for ett nytt OS. Kjøpte en helt ny PC for to måneder siden. Ikke si noe om garanti, for det går ikke. (Grunnen vil jeg ha for meg selv)

 

1. Jeg får ikke lengre startet AVG 8.0. Da kommer denne meldingen opp: http://i29.tinypic.com/ick3t3.jpg

Har prøvd å reinstallere. Da virker det, helt til jeg en gang avslutter PCen, og starter den igjen.

 

2. Har uendelig av ".dll feilmeldinger." Dette gjelder mange programmer/spill.

 

3. Jeg kan ikke lenger laste ned noe fra internett. Nedlastnings-boksen forsvinner noen ganger med en gang, og noen ganger etter at jeg har lastet ned noe. Men det jeg har "lastet ned," er ikke på PCen, så får ikke installert det?

 

Om du kan svare på ett, eller alle problemene mine - Jeg er takknemlig! ;)

Endret av Dezperado
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du nevner ikke hvilket OS du kjører, men ut fra bildet tipper jeg en eller annen versjon av Vista. Jeg tror nok det lureste (men dessverre ikke den letteste) er å reinstallere Windows Vista. Jeg regner med at du har mulighet til det? .dll feil tyder gjerne på at noen filer har blitt slettet på en underlig/uforklarlig måte. Da er det letteste ofte å installere hele OS på nytt.

 

Det finnes en avkryssningsboks i nedlastnings-boksen hvor du kan hake av for "lukk vinduet etter at nedlastingen er ferdig", men siden boksen ofte forsvinner allerede før du har rukket å laste ned, regner jeg med at dette ikke er problemet.

 

Vet ikke om dette er til noe hjelp. Fortell gjerne mer om du har gjort noe spesielt med PC-en eller installert noe tung/spesiell programvare. Når begynte problemene? :hmm:

Lenke til kommentar
Du nevner ikke hvilket OS du kjører, men ut fra bildet tipper jeg en eller annen versjon av Vista. Jeg tror nok det lureste (men dessverre ikke den letteste) er å reinstallere Windows Vista. Jeg regner med at du har mulighet til det? .dll feil tyder gjerne på at noen filer har blitt slettet på en underlig/uforklarlig måte. Da er det letteste ofte å installere hele OS på nytt.

 

Det finnes en avkryssningsboks i nedlastnings-boksen hvor du kan hake av for "lukk vinduet etter at nedlastingen er ferdig", men siden boksen ofte forsvinner allerede før du har rukket å laste ned, regner jeg med at dette ikke er problemet.

 

Vet ikke om dette er til noe hjelp. Fortell gjerne mer om du har gjort noe spesielt med PC-en eller installert noe tung/spesiell programvare. Når begynte problemene? :hmm:

 

Jeg har Windows Vista Ultimate. Har ikke gjort noen verdens ting med PCen. Det var komplett som installerte operativsystemet. Tror det skjedde en feil. De anbefalte meg å reinstallere. Men produktnøkkelen er ikke på PCen mer. Eller - Jeg kan den, men har ikke klistrelappen som var på PCen. Derfor kunne jeg heller ikke få reinstallert?

Endret av Dezperado
Lenke til kommentar

 

Jeg har Windows Vista Ultimate. Har ikke gjort noen verdens ting med PCen. Det var komplett som installerte operativsystemet. Tror det skjedde en feil. De anbefalte meg å reinstallere. Men produktnøkkelen er ikke på PCen mer. Eller - Jeg kan den, men har ikke klistrelappen som var på PCen. Derfor kunne jeg heller ikke få reinstallert?

Så vidt jeg vet skal det gå an å reinstallere så lenge du kan produktnøkkelen. Anbefaler å boote fra DVD-en, skrive inn produktnøkkelen og så formatere harddisken. Håper det ordner seg :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg snakket med microsoft. De sa at produktnøkkelen kun kunne benyttes èn gang. Enten så misforsto de, og trodde jeg skulle installere med den samme produktnøkkelen, på en ANNEN maskin. Eller så er det slik at hver produktnøkkel bare kan benyttes èn gang. Men skal prøve å finne ut litt mer rundt dette. Om jeg IKKE kan det, er jeg like langt :|

Endret av Dezperado
Lenke til kommentar

Vil tro Microsoft misforsto. Du skal kunne reinstallere Windows på den samme maskinen som du allerede har lisensen på. Når du så aktiverer Vista, ser Microsoft at du har aktivert fra samme PC før, og at du dermed bare bruker den lisensen på en maskin. Ihvertfall er det verdt et forsøk.

(håper du forsto hva jeg mente, selv om det kanskje ble litt rotete. :p

Lenke til kommentar
Vil tro Microsoft misforsto. Du skal kunne reinstallere Windows på den samme maskinen som du allerede har lisensen på. Når du så aktiverer Vista, ser Microsoft at du har aktivert fra samme PC før, og at du dermed bare bruker den lisensen på en maskin. Ihvertfall er det verdt et forsøk.

(håper du forsto hva jeg mente, selv om det kanskje ble litt rotete. :p

Hehe. Jeg skjønner. ;)

 

Takk skal du ha. Jeg må vel prøve. :)

Lenke til kommentar
Har fått svar på en e-post fra komplett. Det skulle visst funke. Men produktnøkkelen er feil :|

 

Må jeg aktivere den på noen måte, og må jeg formatere PCen først?

Jeg anbefaler å formatere harddisken. Dermed begynner du på nytt med et helt rent system. Men husk at du må ta sikkerhetskopi av alle filer og dokumenter du trenger, først. Jeg vet ikke om du må aktivere når du har installert på nytt. Det kommer litt an på hvilken lisens du har. Men uansett må du nok skrive inn produktnøkkelen under installasjonen. Det skal ikke være noe problem å aktivere etterpå.

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg må visst aktivere produktnøkkelen på en måte. Noen som vet hvordan?

 

Microsoft's telefonlinje har vært stengt i hele dag.

:) jeg går utfra at du har en OEM Vista versjon fra din pc leverandør ?

vanligvis kan man da installere på nytt uten å aktivere, hvis man ikke har skiftet hovedkort e.l.

jeg selv har reinstallert oem mange ganger uten problemer.

 

lykke til

Lenke til kommentar

Alt sammen er ordnet. Beklager, men det var min feil. Jeg har noen "G'er" som ligner på 6 tall! :D

 

Nå har jeg bare ett spørsmål:

 

Det er en mappe som heter "windows.old" med alle de GAMLE filene mine (på den gamle brukeren, og før reinstalleringen). Den tar 23 GB. Det gjør ikke noe om jeg sletter denne rett fra programfiler? Jeg vil ikke skade noe i systemet da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...