Gå til innhold

Videoredigering

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har hatt Pinnacle Studio DV 7 i litt over et år nå, og har benyttet det til å lage amatørvideo's om snowboard & snø-scooterkjøring, til eget bruk (bare for at det er sinnsykt gøy).... 8)

Når jeg laster inn det som er filmet fra kameraet blir formatet .AVI og tar STOR plass, etter redigeringen (til f.eks MPEG2) vil man ha bra kvalitet, pluss at fila er mindre!!

Er en stor tilhenger av Studio DV 7.... På den nye versonen (DV 8) kan du imprtere mpeg-filer for redigering også.... Det som er et lite minus er at det krever brukbar PC, for selve konverteringen tar MANGE timer (jeg brukte 11 timer på å få laget en 35 min. lang snowboardfilm til DVD-kvalitet.. :o ) så PC'n må stå på om natta....! (nok om det...)

-Det ble kanskje litt mye fjas, men jeg vil anbefale Pinnacle Studios.... (og for hjemmebruk får du programvare for en liten tusenlapp....) :woot:

KG

Lenke til kommentar
Jeg skulle gjerne korte ned noen video(avi)-filer, slik at disse blir mindre i selve filmen og i størrelsen.

Virtualdub kan gjøre dette for deg (og programmet er gratis i motsettning til de andre alternativene som er nevnt her). Og hvordan du går fram finner du på faq'ene på doom9.org

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...