Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen vinduer er "tøffest" med en slik linje på tværs fra venstre til høyre for å avgrense informasjons grupperinger. Jeg har inntil nå gjort dette ved å putte på en PANEL kontrol og satt den til å ha BorderStyle satt til Fixed3D. Så strekker jeg vensre, top og høyre siden på utsiden av parent group/vinduet alt etter behov for å få frem en slik linje. Problemet er jo at alle kontrollene som er plassert på vinduet fra før legger seg bak slik at jeg må omplassere kontrollene. Finnes det ikek en måte å bare tegne en slik linje på i .NET da? Hadde vært så utrolig mye enklere

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quickfix :

* høyreklikk , bring to front/back

Midtimellomfix:

* Tegn rett på form'n med System.Drawing

Ordentlig fix:

* Lag din egen linjekontroll

btw; jeg syntes å ha lest noe om at VS 2008 sp1 har linje, sirkel, box, etc kontroller.... Men den er jo fortsatt i beta.

Lenke til kommentar
Quickfix :

* høyreklikk , bring to front/back

Midtimellomfix:

* Tegn rett på form'n med System.Drawing

Ordentlig fix:

* Lag din egen linjekontroll

huh? Ingen idefix eller obelix? Kansje en majestetix?

Quickfix og mellomfix er allerede i bruk ;-)

Skikkeligfix hørtes enda kulere ut. Må sjekke det namespacet. Har du noen hint om streken og hvordan den tegnes?

Lenke til kommentar
Skikkeligfix hørtes enda kulere ut. Må sjekke det namespacet. Har du noen hint om streken og hvordan den tegnes?

Streken?

Hva mener du med hvordan den tegnes? Ta et screenshot og zoom inn i paint så ser du jo det... Tegn på vanlig måte (som i midtimellomfix) med GDI+ men fra kontrollen du har lagd istedenfor i OnPaint på Form'n din....

Lenke til kommentar
Eventuelt override OnPaint() og tegn linjen der.

nei! Det er slitsomt fordi jeg har masse tab kontroller etc som skal ha slike linjer. Forslaget til Jorn79 var tingen. Usercontrol...

Streken?

Hva mener du med hvordan den tegnes? Ta et screenshot og zoom inn i paint så ser du jo det... Tegn på vanlig måte (som i midtimellomfix) med GDI+ men fra kontrollen du har lagd istedenfor i OnPaint på Form'n din....

Må vel innrømme at jeg ikek har laget slike kontroller før. Kunn laget kontroller der jeg har brukt allerede eksisterende kontroller, men skal gjøre et forsøk så klart ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...