abandonow Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Åssen er det med støy på disse? Typ ha en i et soverom, er det mulig å sove der? Er det en jevn lyd, eller er det som et kjøleskap som plutselig kicker inn? Nå sover jeg nemlig med en bordvifte, en halv meter fra meg og jeg klarer å sove i den støyen (men den holder seg jevn). Jeg har lurt litt på denne (Wilfa aircondition 7000BTU (ACW7)), men det kan muligens være elkjøp sin er bedre (i ca. samme prisklasse). Jeg holder på å dø nå, så tror det er verdt investeringen Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) Billig løsning som fungerer nogenlunde. Jeg ville hellet kjøpt en varmepumpe. Da kan den brukes vinter og sommer. Problemet med AC som blåser ut luft er at det blir undertrykk i rommet den kjøler. Ergo vil det sive inn varm luft utenfra og effektiviteten av kjølingen blir ikke så god.. Endret 8. juni 2008 av Hondaen Lenke til kommentar
covah Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Vel, mange som kjøper mobile air-con anlegg, bor på hybler, mindre leiligheter osv. hvor det ikke er mulig å montere varmepumpe. At det siver inn varm luft tror jeg også er lite interessant, så lenge man får ned temperaturen fra 30+ grader til noen og tyve. Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Har selv en Prem-i-air 11000 BTU fra Elkjip. Bråker som bare helv***, men dæven så behagelig temperatur den gir. Pleier ha den på når jeg ikke er tilstede eller lavt på om natten. Slangen har jeg slengt ut terrassedøren nå, men tenker å koble den på ventilatorrørene i leiligheten snart. Angrer ikke ett sekund på den, selv om varmepumpe ville nok vært en bedre løsning. - Lenke til kommentar
jan vidar Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Har en selv Amcor(kjøpt på elkjøp 4500)kan jo legge slangen ut gjenom vindu,men det beste er vell å lage et lite hull å montere på munstykke til slangen,la et aluminium rør i veggen så det holdt luften ute fra veggen.Følte med noen greier på den å.Å må bare si meg veldig happy med den ,fungerer opp til hmmm var vell ca 35Kv .Men er jo litt støy fra de mobile AC . Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Etter varmeperioden som har vært nå, så har min mobile AC blitt flittig brukt og noen erfaringer rikere. Bl.a at luften den kjøler blir fryktelig tørr slik at det blir ubehagelig å sove i rommet den står på i. Lurte på å kompensere med en luftfukter, men blir jo litt mange "dingser" som står på da liksom... Ellers fornøyd... glemte sette den på en dag og da leste jeg av 44 grader i leiligheten når jeg kom hjem fra jobb... -slitsomt! Lenke til kommentar
TMB Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Bumper denne jeg! Kjøpte i fjor sommer en slik: https://www.komplett.no/product/840048?noredirect=true#reviews Og tok den i bruk igjen i dag. Jeg har ikke mulighet til å lage noen lufteluke eller tette i vinduet rundt der slangen går ut, men den kjøler ned soverommet veldig bra fordet. Har den alltid på i forkant av at vi skal legge oss, ikke når vi sover. Da bråker den for mye. Ikke noe problem å ha "åpent" vindu, den kjøler jo ned den varme luften som kommer inn uansett Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 20. mai 2017 Del Skrevet 20. mai 2017 Har veldig lyst på en air conditioner, men jeg har heller ikke en bra måte å lage det tett rundt slangen på. Å jeg tipper det vil komme inn en hau med insekter om kvelden vist vinduet er åpent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå