Gå til innhold

N82 vs K850i vs N95 8GB

Anbefalte innlegg

Det som er viktig for meg er eit veldig bra kamera, størrelse og mp3 spelar som kan brukast i fly modus. N95 har eg meir eller mindre bestemt meg for å ikkje kjøpe då den ikkje har blits. Når det gjeld dei 2 andre så er K850i mindre, noko som er bra, mens N82 har deksel framfor linsa, noko som eg og synes er viktig. Det er forskjellane eg har lagt merke til med å kikke på dei. Er det noko som kan kome med nokre saklege argument eine eller andre vegen for at eg skal klare å bestemme meg?

Endret av The 5 element
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg foreslår SE k850i, siden den ikke har et skyvbart deksel, men et kamerabeskyttelse av typen som man finner på vanlige kamera, og langt flere funksjoner. Knenner noen som har Nokia N82, og han ble langt fra fornøyd og kjøpte seg en k850i istedet, som han har hatt i 2 måneder. Har selv kjøpt meg SE k850i, og det er definitivt en av de beste mobilene jeg har hatt ;)

Lenke til kommentar

Nokia N82 av den enkle grunn at den har det nest beste kameraet på markedet (rett etter N95 8GB) og det beste når det er mørkt (pga blitzen). Det som er bedre på Nokia N82 vs K850i er:

GPS.

Wifi.

OS'et (N82 er en smart telefon).

3,5 mm jack utgang.

Geomerking.

Lenke til kommentar

Etter lang erfaring med alle modellene (jobber i butikk), vil jeg bare si det som sant er: Nokia N82 gir deg det beste kameraet.

K850 har i mange tilfeller altfor mye treghet i blitzen som igjen kan lede til mange mørke bilder. Mye klager på dårlige touchknapper også.

N95 8GB bruker jeg nå personlig, til dels pga den store skjermen, heftig internminne, samt gode bilder. Innendørs merker jeg at den sliter litt, men utendørs er det simpelthen fantastiske resultater. Tregere menyer enn det du finner i K850, men får alikevel tommelen opp fra meg.

N82 har et kamera som både jobber raskt og effektivt. Jeg har ingenting å utsette på kvaliteten. Det som gjorde at jeg valgte å bytte ut N82, var knappene. De kom jeg ikke overens med.

Til slutt vil jeg føye til at Nokia 6220 ikke er langt unna butikken, anbefaler deg å sjekke den ut. Gode taster, N82s kameraspesifikasjoner, GPS, Turbo-3G... Ved siden av N82 mangler den kun Wifi(Wlan) og ren 3,5mm minijack :)

EDIT: Sony Ericssons C902i er heller ikke langt unna salg. 5MP, helt ny fotolys som lyser lengre enn andre fotolysbaserte kameraer, og kamera er skjult i telefon når det ikke brukes.

Endret av RomanzoR
Lenke til kommentar
Jeg har ingenting å utsette på kvaliteten. Det som gjorde at jeg valgte å bytte ut N82, var knappene. De kom jeg ikke overens med.

Trådstarter bør merke seg at dette er veldig inviduelt og har mye om man har store hender. Selv har jeg ingenting å utsette på tastene og synes faktisk de er deilige :) . Det letteste er om du drar på en butikk og tester selv. Du bør også merke deg tilbudet på 3295,- Komplett har på Nokia N82 denne uken.

EDIT: Skrev feil pris. Var visst 100 kroner billigere.

Endret av KnewtFan
Lenke til kommentar

Har selv Nokia N82, hatt den siden januar, vil anbefale den på det sterkeste.

Kameraet nærmer seg mitt gamle Pentax Optio S5i når det gjelder bildekvalitet, god videofunksjon, blitzen fungerer - faktisk! Støtter store minnekort, mp3-spilleren er bra, støtter mye tredjeparts programvare, GPS, o.s.v...

Knall telefon!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...