Gå til innhold

HK som støtter 1066Mhz RAM i økonomi/middelsjiktet

rhemal

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

Jeg driver å drømmer om ny gamerpc og føler jeg er godt i gang med å velge komponenter.

Men jeg føler ikke jeg kan nok om hovedkort til å ta den avgjørelsen alene og håper da på litt hjelp fra noen av dere litt mer opplyste.

Jeg leter da som så mange andre etter en fin blanding av ytelse og lav pris, dette føler jeg mine andre komponenter i systemet gjenspeiler(screenshot fra amentio kurv :whistle: ):

nypc.jpg

Som dere ser har jeg midlertidig havnet på ett ASUS striker extreme, jeg vet at dette kortet vil fylle mine behov(tror det ivertfall), men jeg synes det er i litt dyreste laget.

Hovedspørsmålet mitt er egentlig om jeg vil få billigere kort til å kjøre RAM på 1000+Mhz?

Det står som regel at opp til 800Mhz er støttet, men hva med overklokking?

Støtter de hovedkortene som støtter 1033Mhz FSB også automatisk 1033Mhz minneklokkk med en 1:1 clock?

Takker for alle fornuftige svar :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting, DRA I HÅNDBREKKET nå med en gang og stopp.

ASUS + Intel + Nforce = Problemer.

Problemet her er at ASUS ikke har støtte fra Nvidia når de har bygd sitt hovedkort og dermed har måttet slite mye og sliter fortsatt med å få løst en god del merkeligeheter med hovedkortet.

EVGA og XFX som har bygd på referanse designet til Nvidia har fått full støtte med en gang og er dermed de mest perfekte nForce kortene du kan få, MEN!

Ja det er ett men, de er IKKE perfekte og LANGT ifra kvaliteten som du finner på Intel hovedkort for tiden.

PerUlv2 har sagt at nForce kort er overpriset søppel og dette er fakta dessverre, nForce er KUN ett alternativ om du MÅ kjøre SLi altså om du bestiller ett kort til og da må du belage deg på problemer.

Altså du kan forvente deg å møtte studere BIOS ned i detaljer for å få det til å funke.

Alternativer som er bedre er Intel baserte hovedkort på X38/X48 eller P35 brikkesettet disse funker rett fra eska og uten fikling om de er i fungerende tilstand og personlig kan jeg og mange andre anbefale ABIT sitt IP35 Pro og IX38 kort på det varmeste her i allefall.

Lenke til kommentar

Hei og takk for utfyllende og informativt svar :thumbs:

Jeg har nå sniffet litt mer og kommet med ett alternativ

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1852536;gr:0

Det er ett ASUS P5K/EPU basert på P35 chipsettet.

Det ser ut som det skal klare jobben? Jeg belager meg på å måtte oppgradere hovedkort senere uansett da den nye sokkelen til intel kommer.

Ps: Nå ser handlekurven min slik ut:

nypc2.jpg

Mangler bare termisk goop og kabinett så er jeg i mål om ingen sier jeg burde vurdere noe annet:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...