HDSoftware Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Noen som vet noe om dette? Jeg har en maskin med Vista der den ene harddisken går i hvilemodus etter 10 sekunder. Dette er super irriterende når jeg jobber på et prosjekt som ligger lagret på denne disken. Jeg har sjekket strøm alternativer i kontrolpanel og der står dette satt til 20 minutter Dette gjelder som sagt kunn den ene disken. C disken går hele tiden Ole Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Prøv å last ned en Linux Live CD og boot opp med denne, så ser du om disken fungerer da. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 Prøv å last ned en Linux Live CD og boot opp med denne, så ser du om disken fungerer da. Disken fungerer helt feilfritt, men den slår seg altså av etter 10 sekunder i IDLE. Akkurat som at det er en funksjon som er slått på i Windows for å spare strøm elelr noe slikt tull. Forsåvidt helt greit, men problemet er at jeg har en masse prosjekter liggendes på denen disken og Visual Studio lagrer med gjevne mellom rom endringer i prosjektet. Når dette skjer så må disken spipnne opp igjen og da venter alt sammen i 5 sekunder før noe skjer. Ut over dette er det ingen problemer. Såh, forslaget med Linux CD er nok ikke til hjelp fordi dette ikke forteller meg noe som helst om hvilken innstilling i Vista som gjør dette. men taker for forslaget... mvh Ole Lenke til kommentar
adox56 Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Prøv å last ned en Linux Live CD og boot opp med denne, så ser du om disken fungerer da. Disken fungerer helt feilfritt, men den slår seg altså av etter 10 sekunder i IDLE. Akkurat som at det er en funksjon som er slått på i Windows for å spare strøm elelr noe slikt tull. Forsåvidt helt greit, men problemet er at jeg har en masse prosjekter liggendes på denen disken og Visual Studio lagrer med gjevne mellom rom endringer i prosjektet. Når dette skjer så må disken spipnne opp igjen og da venter alt sammen i 5 sekunder før noe skjer. Ut over dette er det ingen problemer. Såh, forslaget med Linux CD er nok ikke til hjelp fordi dette ikke forteller meg noe som helst om hvilken innstilling i Vista som gjør dette. men taker for forslaget... mvh Ole Har du sjekket om det er ok med instillingene i bios om det er noe der som kan være feil eller om du har prøvd å bruke noe som du kan ta backup av filene dine som du har på harddisken og bare prøve med en helt ny harddisk Lenke til kommentar
adox56 Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Prøv å last ned en Linux Live CD og boot opp med denne, så ser du om disken fungerer da. Disken fungerer helt feilfritt, men den slår seg altså av etter 10 sekunder i IDLE. Akkurat som at det er en funksjon som er slått på i Windows for å spare strøm elelr noe slikt tull. Forsåvidt helt greit, men problemet er at jeg har en masse prosjekter liggendes på denen disken og Visual Studio lagrer med gjevne mellom rom endringer i prosjektet. Når dette skjer så må disken spipnne opp igjen og da venter alt sammen i 5 sekunder før noe skjer. Ut over dette er det ingen problemer. Såh, forslaget med Linux CD er nok ikke til hjelp fordi dette ikke forteller meg noe som helst om hvilken innstilling i Vista som gjør dette. men taker for forslaget... mvh Ole Har du sjekket om det er ok med instillingene i bios om det er noe der som kan være feil eller om du har prøvd å bruke noe som du kan ta backup av filene dine som du har på harddisken og bare prøve med en helt ny harddisk og du kan faktisk prøve bruke den harddisken som du har i en annen pc hvis du har det og bare sjekke om det fungerer faktisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå