ull50kk Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Har en bærbar men rundt dei siste månedene så har den slått seg av pga overhoppheting. Han spurt litt rundt og har blirr anbefalt å rense PC-en for støv. Noen som har en framgangsmåte? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Dra ned på Clas Ohlson og kjøp en boks med CRC Dust Off, dette er ren luft på boks, som er kjekk til blåse rent i diverse pc komponenter og eventuelle andre ting. Lenke til kommentar
ull50kk Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 bere blåe rett inn i inblåsninga på PC-en mest den står på da eller? for å få gjennomtrekk? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Jeg pleier å blåse i motsatt vei der lufta kommer ut, husk å slå av pc-en først! før du gjør dette. Deretter bruker jeg blåse i alle luftehull som jeg kan se. NB: Du trenger ikke fullt trykk ut av boksen når du gjør dette, det skal litt til for å få bort oppsamlet støv, du blåser i små korte omganger. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Hvis du røyker mye foran PC-en må du ut med hele kjølesystemet og rense med en form for avfetting/elektronikkrens. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Hvis du er komfortabel med å åpne maskinen gir dette det beste resultatet i kombinasjon med trykkluftsboksen (også hvis du ikke har røykproblemer som må håndteres). Lenke til kommentar
ull50kk Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Hvis du er komfortabel med å åpne maskinen gir dette det beste resultatet i kombinasjon med trykkluftsboksen (også hvis du ikke har røykproblemer som må håndteres). jeg røyker ikke Lenke til kommentar
ventle Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 som sagt, det er en fordel å åpne maskinen også hvis du ikke røyker Lenke til kommentar
ull50kk Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 kan åpne den for deg jeg:) haha! Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 kan åpne den for deg jeg:) haha! det går bra, har fiksa dellen til muttern før:) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 På noen bærbare PC-er kan man ta ut kjøleren(e) bare ved å skru opp ett deksel eller tastaturet. Dog varierer dette veldig og på andre må man ha fra hverandre hele dritten. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Med trykkluft inn luftinngangene virvler man vel bare støvet opp, for så at det skal legge saeg nøyaktig samme sted igjen? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Med trykkluft inn luftinngangene virvler man vel bare støvet opp, for så at det skal legge saeg nøyaktig samme sted igjen? Ikke hvis du får blåst det ut ventilasjonsåpningene. Men det kan godt hende at støvet er så tykt at du ikke får blåst alt ut. Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Har aldri helt forstått det med trykkluft.. Hører man skal holde viften i ro med en tannpirker e.l. Men støvet forsvinner jo ikke -- man blåser det jo bare rundt inni maskinen..? Hvordan kan det løse noe problemer? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Har aldri helt forstått det med trykkluft.. Hører man skal holde viften i ro med en tannpirker e.l. Men støvet forsvinner jo ikke -- man blåser det jo bare rundt inni maskinen..? Hvordan kan det løse noe problemer? Poenget er å blåse det ut lufteåpningene. Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Har aldri helt forstått det med trykkluft.. Hører man skal holde viften i ro med en tannpirker e.l. Men støvet forsvinner jo ikke -- man blåser det jo bare rundt inni maskinen..? Hvordan kan det løse noe problemer? Poenget er å blåse det ut lufteåpningene. Er det sånn at man blåser inn der viften vanligvis blåser ut, og så skal støvet komme ut der viften vanligvis trekker inn..? (inn-ut-inn-ut.. skulle tro jeg snakket om noe annet. ) Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Du kan og prøve å senke volten på prossessoren litt. Du mister ikke ytelse men tempen går kraftig ned. Min xps m1530 med vista ligger på 31 grader idle etter jeg undervoltet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå