Sono Juventino Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Holder for tiden på med en oppfriskning av designet på Juvenorge.com. Noen som har synspunkter på den oppdaterte versjonen, forslag til ting som kan legges til, ting som ser helt jævlig ut, eller har andre kommentarer? Hadde satt pris på litt tilbakemeldinger, også negative. - Forside - Enkeltartikkel - Midtstilt versjon Vil bare legge til at header og footer er det jeg har jobbet minst med. Vi jobber for tiden med å få frem en logo, men den er for øyeblikket ikke klar. Takker for tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Mitt førsteinntrykk var en side som helte litt mer mot kaos enn stram struktur. Av en eller annen grunn ble min oppmerksomhet trukket mot navigeringsmenyen, som jeg opplever som litt unaturlig. Jeg har jo tidligere argumentert for å vurdere venstrejustering av nettsider, noe som muligens fungerer best her. Hvilket inntrykk er du forsøker å formidle? Jeg har litt problemer med å gi kritikk på designvalg, da jeg ser helt klart for meg hva designmålene og begrensningene for nettstedet er. Hvis du har definert leslighet høyt på prioriteringslisten din, så er dette litt problematisk i nåværende utførelse. Jeg opplever det som slitsomt å lese innholdet i første kolonne og helt ut til venstre kant. Dette er ikke like akutt ved sentrering. Hvis du har stram struktur høyt på listen, så er ikke dette designet en innertier. Hvis du midstiller siden får siden mindre stram struktur. Den blir roligere men også mer slapp. Hvis målet er å ha en livlig side er manglen på stram struktur en fulltreffer. Det er en struktur her, men jeg savner kanskje litt mer fokus. Artikkelsiden din er ikke tydelig på hva som er artikkelen eller det viktigste innholdet, slik at jeg opplever at det mangler ett snev av fokus i kaoset. Har du prioritert alt like høyt? Jeg forstår heller ikke kolonne nr. 2. Artikkel-siste poster-artikkel-siste kamper-annonse? Du har mulgiens en tanke bak dette valget, men jeg opplever for min del at denne kolonnnen får for mye fokus. Jeg forstår ikke helt hvilken argumentasjon som ligger bak valgene for denne kolonnen. Har du definert noen prioriteringsrekkefølge på innholdet? Hvorfor har du ikke knyttet sammen kolonne en og to? Hvofor har du to kolonner med innhold, fremfor en kolonne med innhold som er delt i to, tre eller begge deler? Jeg kan heller ikke se at du har gruppert informasjonen slik at for eksempel seriekamper eller kamper kommer sammen med tabellen. Neste kamp har liksom heller ingen kobling til spilte kamper. Mulig du har gode grunner til dette, men de grunnene kjenner jo ikke jeg. En god grunn kan jo være at du vil bevare ett livlig å fritt inntrykk, for i det øyeblikket ting blir for organisert og strukturert så blir det automatisk mindre livlig og fritt. Jeg ser også at du har plassert horisontlal navigering utskilt fra "logo", noe du også har gjort med søk. Disse hører jo i de fleste tilfeller sammen. Jeg forstår ikke hvordan den vertikale "navigerings"-menyen fungerer, samtidig som jeg ikke helt forstår hvor jeg er i navigeringstreet ditt. Mulig du har gode grunner for valgene dine. Det blir vel gjennomgangstonen. Begrensninger jeg ikke kjenner kan definere hva du kan gjøre. Du kan lete etter ett bestemt uttrykk. Hadde vært så mye kjekkere å kommentere mot dine mål og de forutsetningene du setter, en min egen synsing. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Takk for en utrolig post. Her var det mye å tenke over. Har ikke veldig god tid nå, men hvis jeg skal gi deg et raskt svar er det nei som går igjen ofte her. Ikke alt er gjennomtenkt. Nå er dette fortsatt en skisse, så hva de forskjellige boksene inneholder har jeg ikke tenkt så nøye igjennom enda. Jeg er først og fremst ute etter å skaffe meg et utgangspunkt for noe jeg kan bygge videre på. Jeg skal derfor bytte ut teksten med norsk tekst og gjøre dette så "autentisk" som mulig. Vi får se hva du synes da. Ettersom jeg har fått andre kommentarer, så utvider jeg også første kolonnen 30-50px for større fokus på hoveddelen. Takk igjen for strålende kritikk. Vent til helga for oppdatert versjon. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Bedre? Innholdet på siden er forsatt like lite gjennomtenkt fra min side, FrodeNilsen, men håper at utformingen er noe bedre nå. Har tatt igjen endel elementer fra den gamle versjonen ettersom det så ut til å funke. Har også gjort siden noen pxs større. Fjerde utkast Endret 16. mai 2008 av Sono Lenke til kommentar
ampersand Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Synes de bildene ser veldig bra ut Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Bedre? Innholdet på siden er forsatt like lite gjennomtenkt fra min side, FrodeNilsen, men håper at utformingen er noe bedre nå. Har tatt igjen endel elementer fra den gamle versjonen ettersom det så ut til å funke. Har også gjort siden noen pxs større. Fjerde utkast Jeg er litt usikker på om dette med "gjennomtenkt" er noe vi trenger å diskutere i denne omgang. Send meg gjerne en PM eller noe sånt hvis du ønsker noe feedback på det, ellers lar jeg det ligge. Dette utkastet er ett av de bedre du har hatt. Jeg blir fremdeles litt forvirret av sakene du har i andre kolonne, da de skaper ett underlig fokus jeg ikke helt forstår. Jeg forstår heller ikke de røde overskriftene som "Hell yeah"? Hva er dette? Mulig du skulle jobbe litt mer med å formatere ting litt skarpere etter roller. Hvis dette er en bruker kommentar eller en forumpost, så har du ikke formatert den slik, men mer som en artikkel. Det er veldig liten forskjell på formatering av artikkelen og dette under, så det går litt i ett. Du har noen stiplede linjer mellom disse seksjonene, men jeg ser altså ikke helt for meg hva dette er. Jeg forstår heller ikke din bruk av fargen rød, er ikke den litt inkonsis? Frode Lenke til kommentar
ampersand Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Utkast 4 er veldig bra. De rød tekstene regner jeg med er overskrifter innen artikkelen og de stippla linjene er også bra som skiller artikkelen fra kommentar området. Den første stippla linja skiller nok bare introen fra resten av av innholdet. Synes det ser bra ut, men ville nok prøvd å fjerne den første stippla horisontale linja og kanskje hatt noe annet enn rødt på de overskriftene inni artikkelen Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 Det stemmer bra, ampersand. Den første linja er det du får se før du trykker "les mer" på forsiden", det røde er overskrifter, mens rødt med understrekning er linker. Er enig i at linkfargene og overskriftsfargene muligens krasjer litt, men jeg har egentlig ikke spesielt mange farger å velge mellom. Gult er også en mulighet, men den nyansen som brukes av Juventus er nok for lys til å kunne brukes effektivt på skrift. Setter pris på forslag til hvordan jeg skal løse dette på en fin måte. FrodeNielsen: Skal komme med mer logisk innhold etter hvert. Da vil du se litt bedre hva jeg har tenkt. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 Da har jeg koda i omtrent hele dag. Endelig begynner Juvenorge V2 å ta form. http://juvenorge.com/dev/ Hva synes dere? Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Det begynner å se riktig fint ut dette her. Liker linkene dine veldig godt. Men du driter i IE6? Lenke til kommentar
Avean Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Kongebra side Er ikke mange sider som dette i Norge, bra fokus på innhold. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 Kim T. Har desverre ikke fått testet noe i IE6 enda ettersom jeg ikke har det på maskinen. Kommer nok til å hacke rundt det verste så siden i hvert fall er brukbar uten å kjøre en solid browser. Allikevel er jeg relativt fornøyd med at siden kjører tilnærmet perfekt i Firefox 3, Opera (siste versjon), IE7 og Safari (på mac) Har forresten ikke fått testet Firefox 2 enda, men regner med at ting er som det skal der. Takk for rosen dere. Hyggelig å høre at folk liker det man har gjort. Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 jeg er på det vippepunktet at jeg lurer på om jeg skal drite i IE6 Kan vel ikke sy puter under armene for de som bruker den versjonen lenger. Men til info den kollapser i IE6 de 2 minste nyhetene på siden floater under hverandre istedenfor ved siden av hverandre. Kim... Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 Burde vel gå an å fikse det rimelig greit med noen IE-hacks vil jeg tro, så får vel kanskje gi det en sjanse. En stor del av brukerene våre bruker tross alt IE6 fortsatt. De store nyhetene ser vel riktige ut? Gjennomsiktigheten også? Det er noe av det mest krevende sånn kodemessig. Stemmer det, så er jeg fornøyd. Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 nå har jeg ikke IE6 på dama sin pc. Eller muligheten til å dobbelsjekke. Men mener ikke gjennomsiktigheten fungerte heller i IE6 på overskriftene på bildene. Men det ble en litt grå aktig bakgrunn som egentlig ikke ødela designet. Det passet faktisk inn hvis jeg husket riktig. Men kan ta et screenshot på mandag om ikke andre gjør det før meg. Har du en tutorial på slike overskrifter du kan linke til? Holder på med min nye webside og jeg sliter bittelitt. Men får det til på et noenlunde måte. Men tror jeg gjør noen ting feil. Kim... Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Jeg har modifisert en kode jeg fant en god del. "Mine" overskrifter fungerer f. eks uansett hvor høyt bildet er, mens versjonen jeg fant bare taklet en fast høyde. Vil ikke ta noe "credit", for dette er jo tross alt ikke min idè. Du er velkommen til å kopiere det jeg har laget til en viss grad. (Håper du ikke kopierer blindt) Grunnen til at denne ikke fungerer i IE6 er forresten fordi jeg har glemt å laste opp IE6-hacken. Skal få gjort det nå. Edit: Gjort nå. Noen som gidder å sjekke om det fungerer? Tipper det kan ødelegge for noen av de andre png-bildene ved at de blir strukket, men får vel erstatte de med en IE-hack der også. Hacke IE-hacken er stil! Endret 16. august 2008 av Sono Juventino Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Jeg har ikke kopiert dine ting. Og vil heller ikke gjøre det uten å si ifra. Men jeg vil ha overskriftene i bunn av bildet og det er der jeg "sliter". Jeg har fått det til på en måte, men er ikke helt fornøyd med løsningen. Kim... Endret 16. august 2008 av Kim T Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 Prøv position: relative; og position: absolute; Da skulle det nok gå fint. Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 ja det fungerer utmerket i alle andre browsere enn IE. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå