Gå til innhold

størrelse på win vista 64 bit

Anbefalte innlegg

Min windows folder er nå på 12,3 gb.

Er dette normalt. Mener å huske at det ikke var halvparten engang rett etter innstallering.

Hva er det som tar så mye plass og kan det fjernes, da jeg sliter litt med plass på c disken.

(Conan tok voldsomt mye plass :blush: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, normalt. Varierer noe riktignok.

Helt enig i det TCi sier. :yes: Det er vel også slik at en 64-bits installasjon tar mer plass enn en installasjon av Vista 32-bit.

Skyggekopier og gjenoppretningspunkter tar mye plass.

Høyreklikk på C:\. Velg egenskaper, og trykk på diskopprydning. Når den har søkt igjennom filene får du opp et nytt vindu. Her velger du høyre fane, og deretter opprydding i skyggekopier og gjenoppretningspunkter.

Lenke til kommentar

Det kan være installer-katalogen (windows\install) som gjør at noen windows-kataloger er større enn andre. Den er skjult som standard.

Det anbefales ikke å slette alt innholdet i denne katalogen, da det er installasjonsdata og slikt der. Har ikke sett noen direkte løsning på det problemet.

Men Vista er et stort OS sammenlignet med XP (som også kan ha dette problemet med install-katalogen). Den ser ut til å variere fra 10GB til godt over 20GB. Hvilken utgave av Vista har også litt å si.

Lenke til kommentar

Hvis man har en 500GB eller 750GB harddisk, så er jo ikke 20 GB noe særlig mye da. Du får 480/750+++ til andre ting, som holder fint. Hvis du trenger enda mer, er det bare å kjøpe en 500Gb disk å koble den i. Koster ikke så mye får en sånn disk.

Lenke til kommentar

jeg kjørte nettopp diskopprydding og slettet alle gjennopprettings punkter utenom de siste.

dette utgjør ca 59 GB ( 12 % ) på en 500 GB disk, alt for mye etter min smak.

jeg gjør dette annen hver uke, hvis PC-en oppfører seg bra.

( vista ultimate 32 bits )

windowsfolderen er på 12 GB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...