Gå til innhold

MTU = Meget trist Ulykke!


Anbefalte innlegg

Nå har jeg virkelig gått så lei MTU at jeg rett slett må få det ut ved hjelp av ord!

Mtu er virkelig det dårligste operatørselskapet jeg har vært borti, og angrer hvert sekund på at jeg meldte meg inn.

Jeg er til daglig avhengig av mobiltelefonen, men det hjelper lite når jeg har MTU.

Fra første sekund jeg tok inn sim-kortet (Som var forsinket med et par uker etter at jeg bestilte) Så har nettet vært ustabilt, det er kun annenhver samtale som kommer igjennom, både inn og ut. Det gjelder ennå! Ikke kun i oppstartsfasen deres.

 

Meldinger derimot, joda, de lever sin egen verden. Plutseligg får jeg en melding som ble sendt dagen før osv, hvordan er dette mulig MTU?

 

Jeg bor 2 mil utenfor Oslo, så jeg tror ikke det skulle være noe problem og få dekning?

 

Nå tenker du sikkert. "Ja, hvis du er så misfornøyd, hvorfor har du ikke meldt deg ut?" Jo, det skal jeg si. Jeg har prøvd å melde meg ut lenge nå! Har sendt bestilling hos annen operatør, men de trenger svar fra MTU får å kunne melde meg inn. Men MTU er jo ikke verdens raskeste til å behandle sånne saker.

Har prøvd å ringe kundeservicen deres i 3 dager nå, med jevne mellomrom. Men har ikke fått svar, men nå fikk jeg plutselig svar. Det var en ganske så uhyggelig ansatt, som svarte at "Jeg skal se på saken, så får vi se hva som skjer" Når jeg spurte om de bare kunne godkjenne porteringen til min ne operatør.

 

 

På toppen av det hele kommer fakturaen fra MTU nå snart, og jeg har absolutt ingen planer om å betale hele den regningen når jeg ikke har fått det jeg har betalt for. (Et billig nett som faktisk fungerer)

 

Er det noen andre her som har hatt samme problemer med meg? Slik at vi kan lage et skriv til MTU om at vi ønsker å få trukket fra litt av fakturaen?

 

Til alle andre som vurderer MTU, hold dere langt langt langt UNNA!

post-65600-1210754029.jpg

Endret av sir-alex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til alle andre som vurderer MTU, hold dere langt langt langt UNNA!

 

Hva regner du med i et nyoppstartet mobilnett? ALLE har barnefeil i førsten. Er mobil så viktig for deg, er det utrolig ansvarsløst å skifte til noe nystartet. Ringte det ingen varsellamper?

 

#EDIT av moderator - Fjernet unødvendig lang quote av førsteposten#

Endret av Super8
Lenke til kommentar
Synes ikke det var ansvarsløst i det hele tatt.

 

synes det er ansvarsløst av MTU ikke å skrive en advarsel på hjemmesiden deres om at de foreløpig ikke greier å levere en stabil tjeneste.

 

De må da ha opplyst om ustabilitet pga oppstartsfase?

 

Uansett; nytt mobilnett har barnefeil, som alt annet.

Lenke til kommentar

Den oppstartsfasen er de ikke kommet ut av enda.

Som forbruker har vi krav på noe som virker, vi er ikke melkekyr for useriøse bedrifter. Det burde vært et strengere lovverk for sånne bedrifter.

Lenke til kommentar

MTU har en driftsstatus side som forteller hva som fungerer og hva som ikke fungerer.

 

Man skulle nesten tro trådstarter forventer 100% stabilitet ala et bedriftsabonnement, men ikke vil betale for det ...

 

Mitt tips: Ingenting er gratis. Er du så avhengig av noe at du er nødt til å ha det 24/7/365 så betal for det!

Lenke til kommentar
MTU har en driftsstatus side som forteller hva som fungerer og hva som ikke fungerer.

 

Man skulle nesten tro trådstarter forventer 100% stabilitet ala et bedriftsabonnement, men ikke vil betale for det ...

 

Mitt tips: Ingenting er gratis. Er du så avhengig av noe at du er nødt til å ha det 24/7/365 så betal for det!

 

 

Dette og noe av det andre som er skreve før her, er noe av det dummeste jeg har hørt.

 

Når jeg bestilte fra MTU, så visste jeg at det ikke ville være tilgjengelig med GPRS i oppstartsfasen, OK, det var greit for meg.

Men når jeg betaler for et abb, så kan jeg absolutt forvente meg at jeg skal ha mulighet til å ringe/sende melding 24 timer i døgnet, 365 dager i året! (Som du CATO, mener man ikke bør forvente seg) Jeg bor i Oslo, Norges hovedstad. Så dette kan jeg forvente mener jeg!

 

 

MTU leverer et produkt, som er langt fra det som er lovet. Det er ikke noe mere å diskutere om det!

Jeg mener de kundene som har hatt problemer, bør få trukket et viss beløp fra fakturaen.

Lenke til kommentar

hehe, jeg som faktisk ikke så mye peiling skjønte godt at MTU kommer til å ha problemer med dekkning og andre feil. Derfor venter jeg til de har fått plantet beina godt på jorden og er klare.

 

Og jeg forstår at du ,sir-alex, er sur og det er kjempe bittert..

Men de andre så og si seriøse (telenor, netcom, onecall osv) er heller ikke prikk frie. Onecall sa at de ikke fikk mitt oppsigelsesark som jeg hadde scannet inn og lagt til som vedlegg. (Jeg sendte en kopi til meg selv samtidig som jeg sendte en til dem)

Måtte sende det flere ganger før de virkelig "fikk" det..

Lenke til kommentar

Jeg har hatt MTU en uke nå, og er mildt sagt dritt lei.

Bor i Oslo selv, og kan ikke si jeg har hatt så store problemer med noen operatør før.

Folk greier ikke å nå meg på telefon, jeg greier ikke alltid å få sendt ut meldinger eller ringe pga dekningen faller fra.

 

Attpåtil - i dag - så har jeg begynt å få en bekreftelsesmelding på alle smsene jeg sender om at meldingen er sendt. Jeg er mildt sagt dritt lei, og har byttet tilbake til One Call. Håper iallfall porteringen går i orden....

Lenke til kommentar

Absolutt ingen unnskyldning at MTU er i startfasen, som tidligere sagt i tråden, har de likevel et ansvar for det de reklamerer for. Og om de da opplever at ting ikke går som forventet så bør de hvertfall være hyggelige på kundeservice! Folk som bestiller et nytt abonnement gjør vel ikke det for at det ikke skal fungere. Jeg bestilte One Call fordi det var billig, og er knallfornøyd. Et bevis på at billig ofte er bra. Jeg er fullt klar over at man ikke får ting gratis, men min henvisning til One Call beviser hvertfall at det er mulig å få et godt produkt billig.

Lenke til kommentar

Det du skrev er bokstavelig det samme jeg har erfart fra a til å.

 

Du bor 2 mil utenfor Oslo...

Jeg bor i sentrum!

Og dekningen er bare latterlig. De få ganger jeg har klart å gå gjennom med et anrop klarer jeg eller den jeg prater med ikke å høre halvparten av det som ble sagt.

 

Jeg også er avhengig av mobilbruk og har nettopp valgt å avslutte mareritten og gå tilbake til telenor.

Lenke til kommentar
MTU har en driftsstatus side som forteller hva som fungerer og hva som ikke fungerer.

Joda , hadde de klart og oppdatere den litt oftere så ..

( uhm...typisk at de har det i dag dag ;) )

 

..

Attpåtil - i dag - så har jeg begynt å få en bekreftelsesmelding på alle smsene jeg sender om at meldingen er sendt. Jeg er mildt sagt dritt lei, og har byttet tilbake til One Call. Håper iallfall porteringen går i orden....

MTU.no: Torsdag 15.05 Enkelte får SMS leveringsrapporter uten at det er bestillt. Feilen forventes rettet fredag 16.05.

 

 

Dekningen min er heller ikke helt topp.. og så får vi ikke engang lov og velge nett manuelt :hrm:

 

Lenge siden jeg har testet sms,mms osv.. Hvordan virker det hos dere?

Lenke til kommentar
Dekningen min er heller ikke helt topp.. og så får vi ikke engang lov og velge nett manuelt :hrm:

 

Lenge siden jeg har testet sms,mms osv.. Hvordan virker det hos dere?

 

Har MTU Fri og SMS eg har sendt i dag kommer ikkje fram før etter mange timer. Ca 6 timer, ikkje særlig imponerende.

Endret av Furious-D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...