MaSo Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Er det noen regler som sier at man ikke kan ta EU kontrollen for "tidlig" Tenker da at man f.eks var og fikk den godkjent 26juli 2006, men så passer ikke juli måned, kan man da få den godkjent f.eks 26juni? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Du har en fast måned hvert 2. år bilen din skal være godkjent. Dette avhenger av året bilen ble registrert og siste nummer på skiltet ditt. Ble bilen din registrert i år 2000 og skiltet ditt slutter på 6 skal bilen være godkjent hvert partallsår i juni (den 6. måneden). Du må ikke få den godkjent i akkurat i juni, såvidt jeg vet kan du også få den godkjent i de 3 foregående månedene, men den må altså da godkjennes mellom 1. mars og 30. juni hvert partallsår. Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 Med andre ord, jeg kan ta den på eu kontroll i juni Takk takk Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 En liten rettelse på meg selv hentet fra vegvesenets sider: Bilen kan framstilles for kontroll allerede 4 måneder før kontrollmåneden, slik at kontrollfristen utgjør 5 måneder. Lenke til kommentar
illest Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Den kan, jeg presiserer KAN vel bli innkalt til eu-kontroll hvert år etter en viss alder. Eller er jeg for trøtt nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå