Gå til innhold

Sentral støvsuger. Sluttet å funke.

Anbefalte innlegg

Hei.

Sentral støvsugeren våres sluttet å funke sånn helt uten videre her en dag.

Vi prøvde å tømme den for det den hadde samlet opp, men det har ikke hjulpet. Jeg sjekket selve støvsuger-ledningen og den er inntakt, jeg koblet den om sånn at den starter med engang man setter i kontakten. Den funket fortsatt ikke etter det.

Jeg ohm'et strømtilførsel-ledningen og den funket som den skulle. Så er dette et motor / kretskort problem? Eller kan det være en sikring eller lignende som kan ha gått?

(--> Vacu-maid heter den.

Vet ikke om noen har noe peil på dette i det hele tatt though.. :dontgetit:

Bare håper på tips som kanskje kunne hjulpet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, jeg har veldig lite greie på sentralstøvsugere, men der vi bor nå har vi en. Da vi først flyttet inn virket den ikke. Ved nærmere sjekk på den, viste det seg at der man plugger inn slangen var de "punktene" inni uttaket som gir elektrisk kobling med slangen og starter støvsugeren blitt skakke og lå for langt unna til å berøre slangen.

Jeg tok en skrutrekker og rettet de opp og vips startet støvsugeren.

Sikkert noe du allerede har sjekket (ikke sikkert det er det samme systemet på alle sentralstøvsugere engang), men tenkte jeg skulle nevne det lille jeg har erfart. :)

Lenke til kommentar

Vi har hatt denne støvsugeren i nærmere 10 år nå.. :tease: Så..

Har sett på det du foreslo ja Armitage2. Er nok ikke det.. Men de børstene du snakket om

taz. Hvor sitter de/den og er det noen vanskelig sak og bytte?

:)

Takker for svar.

Lenke til kommentar

Du må ta ut motoren/komme til den,di sitter i ene enden,en på hver side der ledningene går inn til motoren somregel..

http://www.fs.uni-lj.si/ladisk/data/pic/electricbrush.jpg

Er 2 "klosser" som du ser på bildet her,di blir utslitt etterhvert/sette seg fast p.g.a støv å dritt og ikke får kontakt.

Kan være lett å bytte,men også veldig vanskelig,kommer ann på hvordan motoren er bygget opp.

Endret av taz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...