Gå til innhold

Riks TV med klonet bilde på 2 tv-er

Anbefalte innlegg

Heisan,

Jeg har for tiden en TV i stuen som står og hamrer på ikke verdens beste analoge signaler.

Jeg har planer om å invistere i en Riks TV-dekoder og en ekstra TV på soverommet. Det jeg da lurer på er om det er mulig å splitte signalet ut fra Riks TV-dekoderen slik at jeg får samme signal på begge mine TV-er, dvs. at jeg kan bruke en dekoder til å se på 2 tv-er.

Jeg er ikke særlig interessert i å ha en ekstra dekoder bare for å se på tv på soverommet selv om jeg får 70%-eller-hva-det-nå-er i rabatt.

Noen som kan svare meg på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm..

Det er der jeg ikke er helt med. Jeg har jo planer om å kople dekoderen min til TV-en via en HDMI kabel. Finnes det HDMI-splittere?

Kan noen gi meg et eksempel på hva jeg må kjøpe for å få dette til?

Lenke til kommentar

Eit alternativ er å kjøpe ein dekoder utan abonnement til soverommet, og så flytte det kortet du har frå før mellom dekoderane etter behov. Det er vel dekoderen som vert låst til kortet, og ikkje kortet som vert låst til ein bestemt dekoder, stemmer ikkje det? Dermed skulle ein så vidt eg kan skjøne bruke same kortet i begge dekoderane. Ulempa er at du (bortsett frå NRK) berre kan bruke ein tv om gongen. Dessutan kan ein kanskje slite ut kortet dersom ein skiftar ofte mellom dekoderane?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...