Bardis Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Må ha et nytt skjermkort, og valget står mellom to kandidater. Gigabyte Geforce 9600GT Gainward Geforce 9600GT Leste testen som hw.no gjorde av Gainward-kortet, hvor det ble bevist at forskjellen mellom dette og 8800GT er minimal, spesielt på Crysis. Ser at kjernefrekvensen på Gainward-kortet er 50mhz høyere enn på Gigabyte-kortet, er dette noe man merker? I tillegg er minnefrekvensen 200mhz høyere på Gainward-kortet. Kjørte en sammenligning på prisguiden her Noen som kan hjelpe meg her? Takk! Endret 14. mai 2008 av Bardis Lenke til kommentar
ull50kk Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 vist du bruke å klokke p liker d burde du gå for kortet med høge frekvenser Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Hvis du ikke er redd for å klokke litt velger du selvsagt det billigste kortet Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Hvis du ikke er redd for å klokke litt velger du selvsagt det billigste kortet Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 Skal ikke klokke noe som helst, så kortet blir slik det kjøpes. Prisen blir det samme, skal kjøpe mange deler fra Amentio og vil derfor ikke betale frakt fra et annet sted. Pris Gigabyte 1280 kr link Pris Gainward 1290 kr link Naturlig da å velge Gainward-kortet med høyest frekvens på både kjerne og minne? Lenke til kommentar
ull50kk Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Skal ikke klokke noe som helst, så kortet blir slik det kjøpes. Prisen blir det samme, skal kjøpe mange deler fra Amentio og vil derfor ikke betale frakt fra et annet sted. Pris Gigabyte 1280 kr link Pris Gainward 1290 kr link Naturlig da å velge Gainward-kortet med høyest frekvens på både kjerne og minne? Frekvens er ingenting på ytelse. Bare klokke, hvor mye du kan klokke Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 Skal ikke klokke noe som helst, så kortet blir slik det kjøpes. Prisen blir det samme, skal kjøpe mange deler fra Amentio og vil derfor ikke betale frakt fra et annet sted. Pris Gigabyte 1280 kr link Pris Gainward 1290 kr link Naturlig da å velge Gainward-kortet med høyest frekvens på både kjerne og minne? Frekvens er ingenting på ytelse. Bare klokke, hvor mye du kan klokke Oki, står at Gainwarden er overklokket fra fabrikk, så trodde dette hadde noe med det å gjøre jeg.. Hvordan ser jeg hva kortene kjører på ved vanlig bruk (ikke overklokking) da? Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 sjekk på toms hardware Da må jeg nesten få en link, klarte ikke å få lagt til 9600GT når jeg gikk inn selv... Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Skal ikke klokke noe som helst, så kortet blir slik det kjøpes. Prisen blir det samme, skal kjøpe mange deler fra Amentio og vil derfor ikke betale frakt fra et annet sted. Pris Gigabyte 1280 kr link Pris Gainward 1290 kr link Naturlig da å velge Gainward-kortet med høyest frekvens på både kjerne og minne? Med så liten forskjell i pris samt at du ikke skal klokke kjøper du såklart Gainward Lenke til kommentar
ull50kk Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Skal ikke klokke noe som helst, så kortet blir slik det kjøpes. Prisen blir det samme, skal kjøpe mange deler fra Amentio og vil derfor ikke betale frakt fra et annet sted. Pris Gigabyte 1280 kr link Pris Gainward 1290 kr link Naturlig da å velge Gainward-kortet med høyest frekvens på både kjerne og minne? Med så liten forskjell i pris samt at du ikke skal klokke kjøper du såklart Gainward helt klart gå for gainward der er et bedre kort Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 Da går jeg for Gainward-kortet Har hatt Gainward Geforce 6800GS fra før, og har vært veldig fornøyd med det ytelsesmessig. Når hw.no skryter av støynivået til 9600GT, da virker dette som et sikkert kjøp i mine øyne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå