Gå til innhold

Ett aldri så lite problem.. (Nettverk?)

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har ett aldri så lite problem som har dukket opp nylig (som i det siste året) som i første omgang handler om World of Warcraft, men som også sannsynligvis går på nettverk. Jeg har så og si null peiling hva dette kommer av, men det var først etter i dag når jeg spilte WoW jeg bestemte meg for å prøve å finne løsning til det. (Man blir veldig forbannet når man taper en arena match på grunn av det, første gangen i dag..) Kan også trekke frem eksempler fra World of Warcraft som gjør at det sannsynligvis passer bedre her enn andre stedet på forumet. Hvis emnetittelen er dårlig, så vil jeg gjerne ha forslag til endring.

Uansett, jeg sitter helt vanlig og spiller World of Warcraft og aner fred og ingen fare. Så plutselig ut av ingen steder mister jeg kontakt med spillet, selv om jeg fortsatt er inne og ser characteren min. De som jeg sitter på Skype/MSN med sier at jeg oppfører meg helt normalt inne på spillet, og beveger meg etter tastaturtrykk. Tilogmed guildchatten kommer opp for alle de andre om jeg skriver i denne tilstanden. Jeg kan dog ikke se at noe rundt meg beveger på seg, og eventuelt så springer folk rundt som om de sto på tredemøller.

Deretter, etter kanskje 2 minutter venting blir jeg disconnected, men alt av chatteprogrammer fungerer ennå, altså har jeg tilkobling. Det som derimot ikke fungerer er verken World of Warcraft (stuck på ''Connected'') eller Internett (får ikke loada noen sider, og etter en stund kommer det ''Klarer ikke koble til server''.) Jeg kan sitte slik veldig lenge, sitter jeg bare og snakker merker jeg ingenting da det fungerer knirkefritt.

Det som løser problemet er å restarte routeren igjen, og da fungerer alt igjen i alt mellom ett kvarter og flere dager. Det som er verdt å merke seg, er at jeg sitter på ett trådløst nettverk. Dette er dog det mange vil diagnotisere som problemet, men jeg tror ikke det er det som er problemet, da alt av chat fungerer fint.

Jeg har ganske lite peiling på dette med nettverk, så dette er det jeg klarer å utdype. Har som sagt slitt med dette en god stund nå, og det begynner å gå meg kraftig på nervene.

Noen som har innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde samme feil igår. Var i Arena, kom meg ikke ut, men kunne likevel skrive i partychat og gå rundt. Jeg byttet til kabel og alt av problemer forsvant.

Er routeren din gammel? Sjekk om den har åpne porter for WoW osv. Den trådløse routeren min suger og da hender det det hjelper med en restart av router som du sa over. Kanskje på tide med ny? Eller rett og slett kjøre kabel. :)

Lenke til kommentar

Høres ut som router eller maskin-problem. Det meste av internett-programmer bruker forskjellige porter til å kommunisere, og det kan forklare hvorfor chatten funker fint, mens andre programmer slutter å funke. Er antivirus up to date? Brannmur?

Lenke til kommentar
Hvor sannsynlig er det at portene plutselig er stengt da? hvis dette er et problem som oppstod nylig.

Like sannsynlig som at kaffetrakteren plutselig ikke virker, eller at bilen ikke vil starte. Alt som er teknisk kan ta kveld :)

Det med at chatten fungerer kan være fordi chat kanskje blir sendt rett til klientene, mens alt i selve spillet går gjennom blizzard. Ikke vet jeg, men har hørt mye rart routere klarer å få til.

Endret av eXploid
Lenke til kommentar

Routeren er helt ny, cirka noen uker gammel, hadde akkurat samme problemet med forrige router. Begge routerne er identiske, og levert av samme nettleverandør. Kan det være noe kluss med nettleverandøren?

Jeg våger å tro at det ikke dreier seg om ett maskinproblem, da dette foreløpig kun har skjedd hjemme (dog ved gjentatte anledninger), og ingen andre steder. (Knirkefritt på skolen f.eks)

Det er ikke World of Warcraft direkte som gjør det virker det som, da det ser ut som om dette er tilfellet uansett om jeg sitter på internett eller i spillet. MSN/Skype og alt fungerer som normalt, men plutselig fungerer ikke internett, helt uten videre, og jeg må 100% sikkert restarte router så er alt tilbake der det var.

Lenke til kommentar
Begge routerne er identiske

Kanskje det er problemet? Uansett, nettverkskort, nettverksledning og kontant i veggen kan også være synderen. Prøvd å låne pc av noen? Eventuelt ta din til noen andre?

Edit: + Tråløs

Endret av eXploid
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Tror jeg skal satse på å gjenopplive denne. Jeg har fortsatt samme problemet og det irriterer meg veldig.

Jeg tror jeg har funnet en link mellom antall enheter på nettverket og antall ganger dette skjer. Hvis flere er på nettverket samtidig så får jeg betydelig flere ''disconnects'' enn jeg normalt får.

Det som går på nettverket for tiden er opptil tre datamaskiner og to tunere.

Hvis en tv står på og en tuner er i bruk øker sjansen, er det flere maskiner på øker sjansen, og spesielt hvis noen streamer noe (enten det nå er fotballkamp eller hva det er) så skjer dette veldig ofte. (Det skjedde vel 7-8 ganger i løpet av en fotballkamp.)

Dette gjør at jeg muligens tror det kan ha noe med oppdeling av nettverket eller lignende å gjøre. Jeg har så og si bare fulgt instruksene når routern ble installert. Må man gjøre noe mer for at flere skal kunne bruke nettverket samtidig uten at det skaper konflikter eller kluss? Dreier det seg kanskje om overbelastning av nettverket? Jeg aner ikke.

Når det gjelder kabel/trådløs så har jeg skiftet til kabel nå, riktignok gjennom en hub, men likevel så går den ikke på trådløst lengre.

Lenke til kommentar

Hadde eit liknande problem tidligare.

Då hadde eg Internett fra Telenor med eit telenor modem.

Kabel frå modem til Trådlaus Netgear router.

Og problemet blei der at både modemet og Routeren dreiv og fungerte som routere og laga mykje kluss.

Huskar ikkje heilt kva eg gjorde. Men det hjalp iallefall. Men då eg resatte routeren var de tilbake.

Då brukte eg kabel i den trådlause routeren.

Då eg satte min kabel rett i modemet fungerte det utmerket.

No har eg bytta ISP og Trådlaus router og alt fungerer utmerket.

Så er ganske sikker på at det er Modem + Router kluss.

Lenke til kommentar

Er dette et problem du bare møter igjennom World of Warcraft? Eller får du frysing/hakking på nett-tv eller andre spill? Det kan være en rotten kabel. Så kabel er det første jeg ville ha sjekket samt med at nettverk's kortet lyser slik det skal. Om dette ikke løses er Router/switch/Hub og Modem det neste ledd. Om det ikke er noen forbedringer etter bytting av disse, er det rett og slett leverandøren sin feil.

Lenke til kommentar

Har byttet kabel to ganger, ene gangen fordi jeg visste at kabelen var ødelagt, andre gangen fordi jeg mistenkte at den var ødelagt. Nå er det ikke lenge siden andre utskiftningen.

TV fryser absolutt ikke, aldri. Kun de datamaskinene som er på nettverket.

Lenke til kommentar
Har byttet kabel to ganger, ene gangen fordi jeg visste at kabelen var ødelagt, andre gangen fordi jeg mistenkte at den var ødelagt. Nå er det ikke lenge siden andre utskiftningen.

TV fryser absolutt ikke, aldri. Kun de datamaskinene som er på nettverket.

Hvordan router har du? hadde nemlig samme problem som du har nå. Hadde en Jensen Airlink trådløs router. Fikk byttet den inn mot en D-Link router. Nå sliter jeg ikke med noe som helst :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...