Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppgradere Dell latitude D630 med 4965AGN?

Anbefalte innlegg

Har sett meg dritlei på for lav hastighet på mitt 802.11g nett og vurderer å kjøpe 802.11n utstyr selv før standarden er ferdig (SHAME ON ME!)

Men siden 802.11n bruker MIMO, vil jeg i det heletatt kunne bruke et Intel 4965AGN kort på min Dell Latitude D630? Jeg har ikke sett på antennesystemet på D630, men på min "gamle" D620 så var det bare 2 antenner. Er man avhegig av annet antennesystem på laptops med et n-kort?

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg byttet ut 3945ABG-kortet med et 4965AGN-kort på en Lenovo N200 med to antenner, maks hastighet er 130Mbps (tror det er maks med bare to antenner), men den ramler fort ned noen 10-talls Mbps :-(

Lenke til kommentar
Har sett meg dritlei på for lav hastighet på mitt 802.11g nett og vurderer å kjøpe 802.11n utstyr selv før standarden er ferdig (SHAME ON ME!)

Men siden 802.11n bruker MIMO, vil jeg i det heletatt kunne bruke et Intel 4965AGN kort på min Dell Latitude D630? Jeg har ikke sett på antennesystemet på D630, men på min "gamle" D620 så var det bare 2 antenner. Er man avhegig av annet antennesystem på laptops med et n-kort?

Det skal normalt være 3 ledninger på DX30 modellene, selv oppgradert flere D830/D630 fra ymse kort til 4965AGN og alle hadde 3 antenne ledninger. Er jo evt bare å sjekke, du trenger jo bare å lette på tastaturet for å verifisere.

Lenke til kommentar

Kjøpte et par 630 til jobben, og de ble levert med draftn fra Dell. Var bare å hukke av som "valg" under bestillingen. I og med at Dell kan levere dem med N, så er det nok mulig å oppgradere selv. Nekter å tro at Dell opererer med forskjellige modeller av 630.

Lenke til kommentar

Ene lærlingen på jobb hadde nevnt spørsmålet mitt for en infocare tekniker som var innom her om dagen, og han sa at D630 var levert med både 2 og 3 antenner. Har ikke åpnet min og sett enda, dog....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...