morningstar665 Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 (endret) Jeg har dualboot med Ubuntu 8.04 LTS og XP på samme maskin. Jeg har både IDE og SATA hdd i maskinen, hvor SATA disken har Ubuntu/XP. Allerede ved installasjon av Ubuntu sleit jeg med boot. Måtte fikse det via live cd, ved å endre noe i en fil med gedit (samboeren hjalp meg) - det var tydeligvis noe vanskeligheter når man både har IDE og SATA disker. Så funka det å boote Ubuntu og jeg har brukt den så lenge, og gikk aldri inn i XP - inntil nå. Nå får jeg "NTLDR missing. Press ctrl + alt + del" hvis jeg prøver å boote XP. Hva kan jeg gjøre? Tør ikke å følge MS sin guide i tilfelle det innebærer at jeg ikke får boote Ubuntu etter det. Endret 13. mai 2008 av morningstar665 Lenke til kommentar
t_k Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Post hva som står i Grub sin config fil. Må jo være der det er noe feil... Er ikke akkurat ekspert på feltet. Om du bruker Windows CD-en for å rett det opp, så får du nok ikke bootet Ubuntu mere men kan kanskje fixes det også. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Fikk hjelp til å fikse det Det jeg forsto var at tekstfila til GRUB ble laget feil av maskinen. Endte opp med å kopiere hva en annen hadde på nettet og da funka det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå