Green_Monster Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Som tittlen sier har jeg en del problemer med update. Jeg bruker Vista 64 og får ikek installert SP1 elller oppdatert i det heletatt. Det som skjer er at oppdateringen stopper å laste ned på 11% også kommer denne feilkoden Oppdatering for Windows Vista for x64-baserte systemer (KB938371) Feil kode Kode 80073712 Har vært i kontakt med support, men det ser ikke ut til at problemet fixes. Har også forsøkt å laste ned updaten på stand alone, men da får jeg melding om at oppdateringen ikke er til mitt system. Support klarte å få vekk oppdateringen sånn at update viste at jeg ikke hadde noen på vent, men så kom det tilbake. Problemet nå er at ingen oppdateringer er vellykket og alt henger altså på denne oppdateringen. Noen som har opplevd det samme eller har en ide om hva som kan gjøres? Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) bump microsoft support ber meg sjekke HijackThis loggen.. men jeg vet ikke helt hva jeg skal se etter her.. Noen som kan hjelpe meg her inne? Endret 14. mai 2008 av Cri Lenke til kommentar
kenzuke Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Ber dem deg virkelig å sjekke HijackThis loggen for at du selv, som bruker, skal klare å se hva som er ugler i mosen og ikke? Vel, hadde det vært opp til meg, så hadde jeg bare kjørt format c: og clean install på nytt/evt. recovery fra partisjon/DVD. Du vet vel at det er driver-konflikter omkring SP1 til Vista? Har opplevd dette på to bærbare PCer til nå, hvor jeg måtte oppdatere maskinene med helt nye (sære) drivere for at SP1 skulle vise seg i det hele tatt. Om du plages med det samme, vet jeg ikke, men som sagt - format og clean install hadde vært mitt valg, i stedet for å feilsøke i timesvis på et registry som kanskje aldri blir helt bra igjen. Hvis du tar en titt på DENNE siden, så kan du få hjelp. Noen folk der med samme problem som deg. Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Endelig fått SP1 til å fungere.. eller den er nå installert, men det er fortsatt denne oppdateringen som henger igjen Utifra hva jeg selv kan se og hva som er påpekt i mail så er det en del i Hijack logen som har (missing file). Hadde vært veldig takknemlig om noen her kunne se på det. @kenzuke: Takk leser gjennom tråden nå og de beskriver noe av de samme problemene jeg har hatt selv om det er en annen KB Endret 14. mai 2008 av Cri Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Samme drit her, bare den stopper all innstalering før sp1 og jeg har akkurat lagt inn dritten på nytt.. sight... Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Noen som har funnet en bra løsning forresten... eller sett noen som har funnet en løsning på dette? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Om du ikke har fått ned sp1, innstaler denne manuelt. Da forsvant oppdateringene fra listen min. Men nå har ikke jeg fått noen nye og jeg mins det var mange etter sp1 så jeg vet ikke helt om det fortsatt er noe muffens her. Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Joda.. etter litt krangling så fikk jeg SP1 installer og til å funke. Nå må det sies at jeg ikke har sjekket om den KB ligger der ennå... siden jeg ble lei av alt tullet fra support.. Var i kontakt med de i nesten 2 uker og forsøkte en ny løsning annen hver dag uten hell. Sist jeg sjekket var det den samme oppdateringen som var der selv etter SP1. Skal sjekke det på maskinen når jeg komemr hjem Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Mye bedre å spørre på forum en å prøve seg på 1 linje support, du får aldrig hjelp uansett (om ikke det er et standard problem) . Siste de spør om er som regel en dxdiag fil så hører du ikke mer evnt kommer det et svada svar som man har prøvd lenge før man kontaktet support. Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Det er visst et ganske kjent problem og det er mange tråder rundt om i forum både norge og utland.. Så rart de ikke har kommet frem til en grei fix egentlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå