Gå til innhold

Beep Beep Beep

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det tyder på at skjermkortet har dårlig kontakt i AGP-porten.

Siden det piper likedan når kortet er tatt ut, tror jeg det er dårlig kontakt.

Har nemlig fikset et tilsvarende problem hos søskenbarnet mitt.

Rens pinnene med avfettingsmiddel (aceton, etc etc) og sjekk at kortet er satt skikkelig ned i AGP-porten.

Lenke til kommentar

Et annet problem med A-BIT er plassering av RAMmen.

De skal stå i rekkefølge fra dimm 4 til dimm 1. Slik er det på mitt KG7 ihvertfall. På KG7 er det slik at hvis du skal bruke mer enn 2 brikker, så må de være av typen ECC og registered.

Er det slik på KR7 også? Dette må du kontrollere.

Lenke til kommentar

Se her:

1 beep Refresh failure

2 beeps Parity error

3 beeps Base 64K memory failure

4 beeps Timer not operational

5 beeps Processor error

6 beeps 8042 - gate A20 failure

7 beeps Processor exception interrupt error

8 beeps Display memory read/write failure

9 beeps ROM checksum error

10 beeps CMOS shutdown register read/write error

11 beeps Cache memory bad

Bønna

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-11 16:37, VillKusseSladden skrev:

Har nettopp fått meg nytt hovedkort Abit KR7A-Raid.

Jeg får ikke boote opp maskinen, jeg har kun RAM, CPU og skjermkort tilkoblet men får feilmelding i form av mange lange beep.

Har prøvd og bytte ut CPU og RAM,, samme feilmelding.

Prøvd uten skjermkort,, samme feilmelding.

Hva gjør jeg feil???

Ingenting, du må bare ta i litt mer :smile:

Jeg hadde samme problemet, og det kom av at ramen ikke satt skikkelig på plass. Hvis du ser på rambrikkene når du har satt de på plass og festet klemmene i enden av sloten, vil du se at det blir en bue på sloten. Ram-slotene på KR7A er sinnsykt trange, så du må sette inn brikkene før du monterer hovedkortet. Jeg ble nødt til å klemme med en hånd på brikka, og den andre hånden på baksiden av hovedkortet. Et lite knepp, og brikkene var på plass. Etter det har alt vært bare himmelrike :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-11 16:53, Stinky Bob skrev:

Se her:

1 beep Refresh failure

2 beeps Parity error

3 beeps Base 64K memory failure

4 beeps Timer not operational

5 beeps Processor error

6 beeps 8042 - gate A20 failure

7 beeps Processor exception interrupt error

8 beeps Display memory read/write failure

9 beeps ROM checksum error

10 beeps CMOS shutdown register read/write error

11 beeps Cache memory bad

Bønna

Disse pipene gjelder ikke på KR7A i hvert fall. På Kr7A (Award bios) er det kombinasjoner av korte og lange, og så mye som 11 beeps tror jeg ikke du finner :smile:

Lenke til kommentar

Jeg har det samme problemet med mitt KR7A-RAID hovedkort og XP1700. En lang pipetone blir resultatet samma hva. Klovnen nede på Komplett fikk kortet til å kjøre med en 900cpu og oppgraderte biosen for så å sende meg like dum hjem igjen. Han nektet å prøve med en XP-prosessor som kjørte 133(266).

Jeg fikk samme resultatsom før. Jeg har prøvd med forskjellig ram (3 typer - 2x128, 2x256 og en lånt 256 som jeg vet virker på 100FSB), et annet grafikkort og en AMD 1.13ghz. RAM-klipsene klikker fint når jeg setter inn minnet, men jeg har enda ikke prøvd å "mose" ramen inn. Vel..skal prøve.

Jeg har forøvrig et 300W power. Grafikkortet er et Gainward GF2 450ti, som jeg bruker i min gamle maskin i dette øyeblikk.

Når det gjelder ledene har jeg prøvd med alle inne og bare power-on og speaker. Tatt ut strøm til harddisker i tilfelle poweret er svakt. CPU-vifte har jeg prøvd i både fan1 og fan2. RAM i slot 1 og 4, 1&2 (skal være 1 og utover).

Noen gode tips?

Eller skal jeg heve kjøpet og boikotte molbobutikken Komplett som ikke har hørt om kundeservice og har konstant milelang kø. Ryktet deres begynner jo å bli noe frynsete for tiden med mange frustehistorier.

-alex (som har dårlig erfaring med Komplett fra tidligere)

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-15 04:54, helten001 skrev:

RAM-klipsene klikker fint når jeg setter inn minnet, men jeg har enda ikke prøvd å "mose" ramen inn. Vel..skal prøve.

Oooooohhhhh... Grøsser når du skriver at du skal "mose" brikkene på plass :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-15 04:54, helten001 skrev:

Jeg har det samme problemet med mitt KR7A-RAID hovedkort og XP1700. En lang pipetone blir resultatet samma hva. Klovnen nede på Komplett fikk kortet til å kjøre med en 900cpu og oppgraderte biosen for så å sende meg like dum hjem igjen. Han nektet å prøve med en XP-prosessor som kjørte 133(266).

Jeg fikk samme resultatsom før. Jeg har prøvd med forskjellig ram (3 typer - 2x128, 2x256 og en lånt 256 som jeg vet virker på 100FSB), et annet grafikkort og en AMD 1.13ghz. RAM-klipsene klikker fint når jeg setter inn minnet, men jeg har enda ikke prøvd å "mose" ramen inn. Vel..skal prøve.

Jeg har forøvrig et 300W power. Grafikkortet er et Gainward GF2 450ti, som jeg bruker i min gamle maskin i dette øyeblikk.

Når det gjelder ledene har jeg prøvd med alle inne og bare power-on og speaker. Tatt ut strøm til harddisker i tilfelle poweret er svakt. CPU-vifte har jeg prøvd i både fan1 og fan2. RAM i slot 1 og 4, 1&2 (skal være 1 og utover).

Noen gode tips?

Eller skal jeg heve kjøpet og boikotte molbobutikken Komplett som ikke har hørt om kundeservice og har konstant milelang kø. Ryktet deres begynner jo å bli noe frynsete for tiden med mange frustehistorier.

-alex (som har dårlig erfaring med Komplett fra tidligere)

Jeg måtte sjekke litt :smile: Det kan tenkes at cpu´n din er død :smile:

1: No beep at all - this means your motherboard is dead, either due to a defective or underpowered power supply, poorly seated CPU or RAM, or a dead-on-arrival board

2: One beep - board is working fine

3: One long beep then machine shuts down - faulty, improperly installed or missing CPU

4: 1 short(Beep) System booting is normally

5: 2 short(Beep) CMOS setting error

6: 1 long - 1 short(Beep) DRAM ERROR

7: 1 long - 2 short(Beep) Display card or monitor connected error

8: 1 long - 3 short(Beep) Keyboard Error

9: 1 long - 9 short(Beep) ROM Error

10: Long(Beep) continuous DRAM hasn't inset correctly.

11: Short(Beep) continuous POWER supply has problem

12: A two-tone siren, generally caused by overheating or out of specification voltages.

13: Four beeps then machine shuts down. This is because these version of the BIOS will shut down your machine if no fan tachometer signal is detected on the fan header. Make sure you attach a fan to the FAN1 or FAN4 header.

AbitKR7A

XP1700

2x256 Crucial

WD600

3DProphetTi500

SonicFury

AopenHx08 moddet, 400wIn-Win

Swiftech vann Ascona reg.

2x80mm sug + 2x80mm+120mm blås

Rheobus

Og fortsatt ser du ikke på peishylla når du roter i glørne:)

[ Denne Melding var redigert av: GasMan på 2002-01-15 15:22 ]

Lenke til kommentar

det kan være cpu viten også da. Det er vel sånn på det hovedkortet at man må ha cpu viften koblet til et bestemt ut-tak for å sikre at cpu'n ikke svir seg? Var det i hvert fall på mitt gamle. og starter du maskinen med vifta koblet i feil utgang så piper den i ett sett.

Lenke til kommentar

Er det ikke det man sier a?

Trangt er best? :grin:

120mm CPU vifte på Slot-1 er tingen...helt til taipen løsner og vifta finner ut hvordan det er å styrtlande i skjermkortet......

[ Denne Melding var redigert av: _StatuS_ på 2002-01-16 12:39 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...