Gå til innhold

Access Point sender ukryptert videre

Anbefalte innlegg

Jobber med hjemmesupport her i Spania og kom over en litt spesiell sak som jeg ikke fant ut av der og da. Kundens oppsett var et gammelt modem som var koblet til et AP (ja faktisk 2 AP). Det viste seg at modemet var gått føyken i et tordenvær og jeg hentet fram et nytt alternativ. Nå valgte jeg en Netgear DG834G som jeg har god erfaring med. Dette er jo en modem og router i ett.

Det gikk greit og sette dette opp og kunden ville også ha et kryptert trådløst nett, så det gjorde jeg også.

Alt virket som det skulle både med kabel og trådløst.

Så koblet jeg på Access Pointet som var brukt tidligere. Dette var en gammel Conceptronic C54APT. (Hadde ikke noe manual eller software på den). Ikke klarte jeg å komme meg inn på den heller. Hva skjedde så? JO.. Den tok imot signaler fra routeren og sendte den videre UKRYPTERT !!

Jeg stod altså der med signalene fra Netgear som var krypterte og måtte logge meg på med key, mens signalene fra AP var ukrypterte.

Kan noen forklare dette?. Kunden ønsker jo selvsagt ikke å ha et ukryptert AP. Ikke kommer jeg meg inn på AP og ikke forstår jeg hvordan den kan gi gyldig IP

Håper noen der ute har et klokt svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Godtar den i og med at jeg brukte kabel. Hvordan kommer jeg inn på dette AC punktet.

Jeg forsøkte med det fleste varianter av 192.168.x.x.

Finner manualen til produktet. Ser ut til å være en rebranda D-link 2100... Tror du må finne manualen til produktet.

Lenke til kommentar

Det er et AP, så hvor vanskelig kan det være å konfigurere det opp igjen? Reset hele sjiten og sett det opp skikkelig :)

Default IP til 2100AP er forøvrig 192.168.0.50, om denne og de rundt ikke er testet kand et være verdt et forsøk.

CrZy_T: HVis du har funnet manualen kan du jo kanskje linke til den for stakkaren da :)

Lenke til kommentar
Det er et AP, så hvor vanskelig kan det være å konfigurere det opp igjen? Reset hele sjiten og sett det opp skikkelig :)

Default IP til 2100AP er forøvrig 192.168.0.50, om denne og de rundt ikke er testet kand et være verdt et forsøk.

CrZy_T: HVis du har funnet manualen kan du jo kanskje linke til den for stakkaren da :)

Fant ikke manualen. Eneste jeg fant ut av at alle sider som omhandlet produktet var på spansk (et språk jeg ikke behersker for godt), samt en side på engelsk som mente det var rebrandet D-link.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...