MagnusW Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Har nettopp begynt å jobbe, og har et spørsmål vedr frikortet mitt. Jeg jobbet et sted og fikk utbetalt en mnd lønn. Nå har jeg skiftet jobb, men glemte å få med meg skattekortet. Må jeg be om å få det av gamlejobben, eller kan jeg bare bestille nytt? Vil egentlig ikke ta kontakt med den gamle jobben, så hvis jeg bare kan bestille nytt så hadde det vært det beste. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Ja, det er enkelt. Kan gjøres over telefon eller på nett. RandiA Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Skal jeg da bestille "kopi av skattekort"? EDIT: Har bestilt kopi, men fikk denne beskjede: Kvittering Bestilling på kopi av skattekort er registrert: 14.05.2008 Fødselsnummer: XXXXXX XXXXX. Bestillingen blir sendt til skattekontoret for behandling. Du vil ikke motta kopi dersom: - Du ikke har mottatt skattekort tidligere i år eller - du har mottatt frikort med eller uten beløpsgrense Skattekontoret sender normalt kopi av skattekort neste virkedag. Kopien blir sendt til den adressen du er registrert med i folkeregisteret. Betyr dette at jeg ikke vil få noe i posten siden jeg har frikort? Endret 14. mai 2008 av MagnusW Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Regn ut hvor mye du regner med å tjene i år, noter deg hva du allerede har tjent, og stikk innom skattekontoret - der finnes det mye serviceinnstilte mennesker - og be om et skikkelig skattekort. Et frikort rekker ikke langt, og det er bedre å bli trukket litt allerede fra nå av enn innmari masse til høsten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå