Tå. Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Sitter med en 550w 3 aar gammel mist PSU og vurderer a sette den inn i en ny pc. Den nye pcn bestar av 9800 gtx, 2x hdd, cd rom, 2x ddr2 og en intel 8200. Hvor mye vil dette oppsettet dra pa max load? Og funker eldre PSUer med nyere skjermkort og hovedkort sa lenge man har sanne omformer plugger? Lenke til kommentar
Tinkerer Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Den skal nok fint klare å levere nok strøm til det oppsettet. Det eneste du kanskje trenger er en ATX20-pin til 24-pin kabel og en 4-pin molex til 8/6-pin PCIe kabel. Sistnevnte følger som oftest med skjermkortet. Nyere hovedkort har også ofte en 8-pin auxillary kontakt, men det går fint an å bare bruke den gamle 4-pin kontakten her. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 Den skal nok fint klare å levere nok strøm til det oppsettet. Det eneste du kanskje trenger er en ATX20-pin til 24-pin kabel og en 4-pin molex til 8/6-pin PCIe kabel. Sistnevnte følger som oftest med skjermkortet.Nyere hovedkort har også ofte en 8-pin auxillary kontakt, men det går fint an å bare bruke den gamle 4-pin kontakten her. Jeg kan ikke "PSU" språk dessverre Uansett så kjørte jeg igang med PSUen, kabler til skjermkortet fulgte med. Mangler sånn kabel til å stikke nedi ved siden av ATX kabelen(det som er 24 pin?), men det trenger jeg kanskje ikke? Virker også som pcn sliter med å starte, bruker litt tid på å starte opp vifter og hdder. Er dette fordi det er høy watt load ved oppstart eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå