Gå til innhold

Katter i lek

Anbefalte innlegg

Disse bildene er tatt med forholdsvis beskjedent utstyr, men vil gjerne ha litt tilbakemeldinger på de. Det er jo fotografering på laveste amatørnivå, men ville litt redigering gjort seg? Hva burde jeg i så fall redigere på? På bilde nummer to har jeg en idé om å la alt annet utenom den fremste katten gli ut av fokus, vil dette bli bra? Alle kommentarer og tips tas imot med takk.

Og vær så snill, ikke kommenter på den labre kvaliteten på utstyret; for det vet jeg om. :p

dsc00670of8.th.jpg

dsc00667uj3.th.jpg

Endret av Leeroymonster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere tips i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=884511

Det er mange nye på forumet som prøver å legge ut bilder på bildekritikken, men som ikke får det helt til. For å hjelpe dere på dette, lager jeg denne lille manualen.

Først må du skalerene ned bildet til en fornuftig størrelse; dette kan du f.eks. gjøre med programmet PIXresizer. 1024 piksler på lengste side pleier å være bra. Her holder jeg på med et bilde:

post-126935-1198684164_thumb.jpg

JPEG kvalitet kan normalt ligge på 65-75, men er det mange detaljer så bør du gå opp til 80-90. (Kvaliteten setter du ved å klikke på knappen til høyre for JPEG).

Deretter legger du til nytt emne, og bruker vedleggspanelet til å administrere vedlegg.

post-126935-1198684123_thumb.jpg

Trykk Browse for å velge bilde, Last opp for å legge bildet inn i vedlegglisten.

Hvis du nå velger Start nytt emne så kommer bildene nederst på innlegget ditt. Hvis du ønsker å ha tekst rundt omkring, bruker du nedtrekksgardinen Administrere vedlegg og klikker på + tegnet foran bildet du skal ha der:

post-126935-1198684370_thumb.jpg

Da ser det slik ut i editoren:

post-126935-1198684460_thumb.jpg

Hvis du allikevel ikke skal bruke bildet du har lagt ved, bruk nevnte nedtrekksgardin og trykker på X for å slette vedlegget.

Håper dette hjelper dere, og husk å ikke legge ut mer enn et eller to bilder av gangen.

Tom

Lenke til kommentar
Beklager, men det gjør det hos meg. Begge blir forminsket med 39%.

Det er vel like mye snakk om filstørrelsen. Er lettere med mindre bilder for de fleste => raskere nedlasting.

Ellers er det fine kattepuser, men kunne kansje gjort seg med litt mere luft rundt dem? (mulig omgivelsene ikke passet til det)

Endret av Grizzmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...