bruker456281 Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Hei, jeg har i oppgave (Engelsk) å analysere en film og en novelle, eller kort historie (novel på engelsk). Jeg trenger råd rundt hvordan jeg gjør dette, en disposjon altså, for både filmen og boken. Jeg skal analysere The Hitchhiker's Guide to the Galaxy og en vilkårlig kort historie. Takk for alle svar! :-) Mvh, Edgar. PS: Skal leveres på fredag den 16. mai. Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 ...eller kort historie (novel på engelsk) ... PS: Skal leveres på fredag den 16. mai. Ser ikke ut til at du har fått mye hjelp her - håper du fant ut av det likevel. Må bare få korrigere deg litt: novel på engelsk er roman på norsk. Engelske litteratur-lengder (or ca. definisjoner): Short story (mindre enn 7.500 ord) Novelette (7.500 - 17.500 ord) Novella (17.500 - 40.000 ord) Novel (mer enn 40.000 ord) På norsk kaller vi alle de tre første for noveller. Lenke til kommentar
bruker456281 Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 Oi, tror jeg hadde en rett formening i hodet, men feil på tastaturet. Takk da :-) Jeg fikk hjelp av en bekjent i nærheten, det gikk bra :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå