Gå til innhold

Høstferie i Hellas - forslag til reisemål ?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg og min samboer skal på tur med foreldrene hennes i høstferien - de spanderer ;)

Vi reiser i mndskiftet sept/okt. Vi er dermed to par i 30- og 50 åra. Vi bor i Bergen, så vi ønsker å reise herfra.

Noen som har gode forslag til øy i Hellas for oss ? Ingen av oss har vært der før. Vi ønsker å bade, slappe av, men også muligheten til å oppleve litt kultur / natur o.l.

Har foreløpig bare sett litt på Lesvos og Kreta. Men har hørt mye bra om Santorini og Skiatos også.

Forslag og info mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vært på Santorini. Det var slett ikke verst, men hvis man vil ha noe litt mer stille og avslappende kan man dra til Thassos. Så faktisk ikke en eneste barnefamilie der. Men det kan jo ha noe med valg av hotell å gjøre.

Lenke til kommentar

jeg var selv på for et par år siden og anbefaler dette stedet. synes det var en veldig deilig og avslappende stemning på hele øya. Apollo har charterturer dit men jeg vet ikke om det er noen andre som flyr dit. det er ikke noen egen flyplass på øya så dere flyr til Kos og tar en drøy halvtimes båttur til Kalymnos.

Lenke til kommentar

Jeg var på Kalymnos i august 2006 da de åpnet flyplassen der, men jeg tror ikke det er charterfly som lander der. Turen dit er lang og varm med fly, buss, lang ventetid på båt, båt og så buss ignen, men øya anbefales likevel. Så veldig mye historisk stein kan ikke forventes å se der. Om dere skal ha det må dere velge Kreta eller Santorini.

Vi traff forresten på noen norske kjendiser som prøvde mobilkameraet sitt på øya, ble endel skriverier om det i pressen i Norge.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Jeg var på Kalymnos i august 2006 da de åpnet flyplassen der, men jeg tror ikke det er charterfly som lander der.

husker jeg ikek helt feil var jeg der sommeren 2004. Apollo oppgir Kos/kalymnos på sine sider så jeg regner med at charterflyet går til Kos og at en må ta båt derfra.

Lenke til kommentar
Jeg har vært på Santorini. Det var slett ikke verst, men hvis man vil ha noe litt mer stille og avslappende kan man dra til Thassos. Så faktisk ikke en eneste barnefamilie der. Men det kan jo ha noe med valg av hotell å gjøre.

Hvilket hotell lå du på da? Skal dit med familien i Juli.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...