Bernu Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Heisann. Jeg og min samboer skal på tur med foreldrene hennes i høstferien - de spanderer Vi reiser i mndskiftet sept/okt. Vi er dermed to par i 30- og 50 åra. Vi bor i Bergen, så vi ønsker å reise herfra. Noen som har gode forslag til øy i Hellas for oss ? Ingen av oss har vært der før. Vi ønsker å bade, slappe av, men også muligheten til å oppleve litt kultur / natur o.l. Har foreløpig bare sett litt på Lesvos og Kreta. Men har hørt mye bra om Santorini og Skiatos også. Forslag og info mottas med takk Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Jeg har vært på Santorini. Det var slett ikke verst, men hvis man vil ha noe litt mer stille og avslappende kan man dra til Thassos. Så faktisk ikke en eneste barnefamilie der. Men det kan jo ha noe med valg av hotell å gjøre. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 jeg var selv på for et par år siden og anbefaler dette stedet. synes det var en veldig deilig og avslappende stemning på hele øya. Apollo har charterturer dit men jeg vet ikke om det er noen andre som flyr dit. det er ikke noen egen flyplass på øya så dere flyr til Kos og tar en drøy halvtimes båttur til Kalymnos. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Jeg var på Kalymnos i august 2006 da de åpnet flyplassen der, men jeg tror ikke det er charterfly som lander der. Turen dit er lang og varm med fly, buss, lang ventetid på båt, båt og så buss ignen, men øya anbefales likevel. Så veldig mye historisk stein kan ikke forventes å se der. Om dere skal ha det må dere velge Kreta eller Santorini. Vi traff forresten på noen norske kjendiser som prøvde mobilkameraet sitt på øya, ble endel skriverier om det i pressen i Norge. Endret 14. mai 2008 av robertaas Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Jeg var på Kalymnos i august 2006 da de åpnet flyplassen der, men jeg tror ikke det er charterfly som lander der. husker jeg ikek helt feil var jeg der sommeren 2004. Apollo oppgir Kos/kalymnos på sine sider så jeg regner med at charterflyet går til Kos og at en må ta båt derfra. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Jeg har vært på Santorini. Det var slett ikke verst, men hvis man vil ha noe litt mer stille og avslappende kan man dra til Thassos. Så faktisk ikke en eneste barnefamilie der. Men det kan jo ha noe med valg av hotell å gjøre. Hvilket hotell lå du på da? Skal dit med familien i Juli. Lenke til kommentar
Target.Aquired Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Reis til Kefalonia. Helt utrolig pent der. Har alltid vært litt isolert fra turismen så en møter ikke naboen hvis en reiser ditt!!! M Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Har alltid vært litt isolert fra turismen så en møter ikke naboen hvis en reiser ditt!!!Det er nettopp det alle naboene drømmer om så nå drar de alle dit. Lenke til kommentar
Target.Aquired Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Har alltid vært litt isolert fra turismen så en møter ikke naboen hvis en reiser ditt!!!Det er nettopp det alle naboene drømmer om så nå drar de alle dit. Hmm Er så sant, så sant!!!! Burde vel ikke ha nevnt denne perlen! M Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Samos er værdt å nevne. Gode muligheter for å ta båt over til Tyrkia for å oppleve Ephesus. Lenke til kommentar
master air Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Siden Samos er nevnt kan jeg nevne Patmos. Betydelig mindre enn Samos, men er veldig faa turister der, hvertfall forrige gang jeg var der, og det er ikke lange baatturen fra Samos vis du er i det omraadet. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Tok selv en dagstur med båt fra Kalymnos til Tyrkia. Tror det er mulig fra selv de minste øyene i området. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå