mitt_navn Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Hver gang jeg logger meg inn på winXP-maskinen på jobb etter reboot starter tre skript som i praksis alltid gjør det samme (installerer programmer allerede installert, installerer samme skriverdrivere en gang til, samt mapper opp nettverkskataloger). Skriptene starter via gruppepolicy fra domenekontrolleren og tar 5-6 minutter å fullføre. For å hindre skriptene å kjøre kan en nappe ut nettverkskabelen i det en logger seg inn i windows og sette den inn igjen senere. Finnes det en annen, mer elegant måte å forhindre disse skriptene å kjøre? Har lokal administratortilgang på PC-en. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Hva med å gjøre scriptene mer intelligente og faktisk sjekke om du har programmer etc installert før du kjører de? Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 En vanlig måte å gjøre dette på er å enten sjekke registeret eller opprette en loggfil på PC-en som scriptet sjekker før det setter igang sine herjinger. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) @echo off :install if exist %programfiles%\program\program.exe goto :drivers <installasjonsscript> :drivers if exist %windir%\system32\drivers\randomskriverdriver goto :mapping <printdriverscript> :mapping if exist x: goto :end net use x: \\x\x :end exit Endret 17. juni 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 for meg ser det ut som trådstarter ikke har noe med it-driften. så jeg går ut i fra at trådstarter er en vanlig bruker som har fått lokale adminrettigheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå