atsjoo Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Hei, jeg ser at Club3d sitt HD3850 512MB-kort er veldig billig om dagen og vurderer et crossfireoppsett med to kort av denne sorten. Jeg har lest diverse reviews hvor det sliter litt med AA og AF, samt lavere oppløsninger (sammenlignet med 8800GTS). Har dette blitt bedre med nyere drivere (disse reviewene er jo et drøyt halvår gamle)? Hvordan yter det sammenlignet med 8800GT? Hvilket chipset anbefales til et slikt crossfireoppsett? Jeg har for øyeblikket tenkt på Abit IP35, men vil det være fordelaktig med et X38-kort e.l. istedet? Mvh. Anders Lenke til kommentar
007CD Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 X38 er en fordel, om du ser i min profil så kjører jeg Crossfire med disse kortene. De testene jeg har sett så har disse dratt ganske bra men da ikke over 1600 oppløsningen. Om du skal ha AA og AF så kjøper du ikke 3850 uheldigvis. Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Takk for svar. Jeg fant en nyere test (HER) og der så det riktig bra ut mtp. ytelse/pris (spesielt da prisdifferansen i norge er enda større mellom HD3850 og 8800GT og tilsvarende), så jeg har allerede bestilt, men det er godt å høre at du har gode erfaringer med oppsettet. Jeg har en 20" widescreen-skjerm og satser på at det går bra å spille på nativeoppløsningen 1680x1050. AA og AF er ikke noe must. Jeg tror ikke jeg vet spesifikt hva det innebærer en gang Edit: Hvilke drivere anbefales? Endret 14. mai 2008 av atsjoo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå