cool_boy Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 hey! for en stund siden skjedde no rart..: jeg kjøpte nytt hk og fixa det inn i kabinettet..men plutselig funker ikke ene led'n til kabbisen.. ser ut som pc'n er slått av,untatt når harddisken jobber da.. men tror ene dioden er tatt kvelden..åssen får jeg bytta ut den? og hvor stor skal den være lissom..dumt å velge for stor oxo..hehe men går på vk 1 elektro så vi har dioder og led's i klasserommet..så jeg får tak i d lett=) men hva kan være feil? og hva bør jeg gjøre? har satt alle kabler riktig på hk og alt.. håper på svar..hilsen cool_boy Lenke til kommentar
corax- Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Det som mest trolig har skjedd er at du har satt den i den "gale" veien. LED´n har en sperreretning og en lederetning, prøv å snu den så skal du se den lyser Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Det som mest trolig har skjedd er at du har satt den i den "gale" veien. LED´n har en sperreretning og en lederetning, prøv å snu den så skal du se den lyser Han viste væll det siste der? siden han jikk på VK1 Elektro!`?? Lenke til kommentar
cool_boy Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2003 jo det visste jeg=) og alt sitter sånn det skal på hovedkortet.. jeg trodde jo såklart jeg bare kunne snu den ene hetten til hk'et med(ledningen) men da startet ikke pc'n.. så alt står som det skal og alt virker unntatt den ene led'n..tror den er blitt ødelagt..er jo bare å bytte men hvor stor er en vanlig diode til kabinett? er det no spesiell standard det eller? hilsen cool_boy[] Lenke til kommentar
cool_boy Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2003 jo det visste jeg=) og alt sitter sånn det skal på hovedkortet.. jeg trodde jo såklart jeg bare kunne snu den ene hetten til hk'et med(ledningen) men da startet ikke pc'n.. så alt står som det skal og alt virker unntatt den ene led'n..tror den er blitt ødelagt..er jo bare å bytte men hvor stor er en vanlig diode til kabinett led? er det no spesiell standard eller no? hilsen cool_boy[] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå