hasmas Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Jeg tenker på å kjøpe et digitalkamera til sommerens feriebilder. Dette er slik jeg ønsker kameraet skal være: - lav autofokustid - relativt rask oppstart av kameraet - god bilder i dårlig lys (gjerne regnvær og overskya). Har sett litt på Canon Ixus 970 IS, men det er vanskelig å finne gode anmeldelser av kameraet. Tenker også at kanskje det kan være lurt å velge et sånn 10x+-zoom-kamera, da dette er et kamera med større objektiv, og som kanskje tar bedre bilder i litt dårlig lys? Alle svar mottas med takk Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Hvis du leser testene her: http://www.cameras.co.uk/reviews/canon-ixus-950-is.cfm og sammenligner med 860, 960 og 970 (lengst ned på siden) ser du at Ixus 950 IS kanskje er det beste kjøpet, spesielt hvis pris også er med i vurderingen. Lenke til kommentar
webmann Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Jeg tenker på å kjøpe et digitalkamera til sommerens feriebilder. Dette er slik jeg ønsker kameraet skal være:- lav autofokustid - relativt rask oppstart av kameraet - god bilder i dårlig lys (gjerne regnvær og overskya). Har sett litt på Canon Ixus 970 IS, men det er vanskelig å finne gode anmeldelser av kameraet. Tenker også at kanskje det kan være lurt å velge et sånn 10x+-zoom-kamera, da dette er et kamera med større objektiv, og som kanskje tar bedre bilder i litt dårlig lys? Alle svar mottas med takk Fujifilm kan kanskje være noe å titte på kanskje? Går for å være greie kamera det. Tror jeg ville ha valgt ett med mindre megapixel(max 8 mega pixels). Tror at pixels racet reduserer kvaliteten på bildene. Har ett F40FD og ett Sony T-100. Begge tar greie bilder. Har du noen minnekort liggenes eller låne noen så kan du jo gå i fotobutikken å ta noen prøvebilder å studere dem når du kommer hjem. Kan titte litt her å sammenligne med de 2 jeg har (Sony t-100 og Fujifilm F40FD): http://public.fotki.com/Lillegutt/ Lillegutt Lenke til kommentar
hasmas Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Takk for tipsa! Det endte imidlertid med et Ixus 970 IS. Fikk en veldig god pris på et, så hvis jeg ikke er fornøyd får jeg heller selge det og lete videre. Takk igjen Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Det endte imidlertid med et Ixus 970 IS. Svakheten med Ixus 950 IS (som jeg vurderer) skal visstnok ligge på store landskapsbilder og uskarphet. Gi gjerne en tilbakemelding på 970 på det. Ellers har jeg sett veldig mange gode billedeksempler på kameraet. Endret 18. mai 2008 av geirm Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Svakheten med Ixus 950 IS (som jeg vurderer) skal visstnok ligge på store landskapsbilder og uskarphet. Gi gjerne en tilbakemelding på 970 på det. Ellers har jeg sett veldig mange gode billedeksempler på kameraet. Har ikke merket noe til den svakheten. Vanligvis bruker jeg manuelt program og autofokuslås før jeg komponerer bildet slik jeg vil ha det. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 bar1 : Det var godt nytt isåfall. Takker for den. Det ble heller ikke nevnt i selve testen, men som leserkommentar. Lenke til kommentar
Oddybody Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 eg har sitt på fujifilm f40fd og har et spørsmål om minnekort. ka type/merke anbefales? forsto d sånn at max kapasitet va 2 GB. kor møje video og bilder er d plass til ca? Lenke til kommentar
Oddybody Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 eg har sitt på fujifilm f40fd og har et spørsmål om minnekort. ka type/merke anbefales? forsto d sånn at max kapasitet va 2 GB. kor møje video og bilder er d plass til ca? *bump* Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 1: Jeg er så mett etter middag at jeg orker ikke å skrive så mye, men jeg vil bekrefte at F 40 er et veldig godt kjøp. 2: Dette regnes som kapring av en tråd, og det er hverken lov eller særlig hyggelig gjort. 3: Et bruk av den enkleste søkehjelpen ville gitt deg denne listen av tråder.. Litt egenresearch bør vi kunne forlange, spesielt siden det er den mest omtalte modellen siste halvår. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå