syklitengutt Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Har prøvd å få litt bevegelse inn i bildet. Har i tillegg justert litt kontraster og litt blur på alt utenom hunden. Har også beskjært bildet litt for å lage en fin diagonal gjennom bildet. Noen meninger? EXIF: Iso:100 f/3,5 50mm 1/800sek Ser at ørene ser litt kunstige ut, men gjør dette på orginalen også. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Blir litt for flatt dette, vinkel, bakgrunn og farger, men du har truffet i rett øyeblikk. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Skal du ta bilder av hund så er et godt tips at du setter deg på huk (det bør være passende høyde for en boxer hvertfall, for små hunder må du kanskje enda lenger ned). Løpebilder er skikkelig stilige, så tanken din er veldig god. Knips gjerne en 2-3bilder i slengen, og prøv å fange akkurat i det den er på vei "opp". På bildet ser det ut som om den akkurat har landet, noe som gir et noe...spesielt uttrykk. Hunden blir seende tung og klumsete ut: Ser ut som du har jobbet litt mer for dette bildet enn det forrige, det er bra I forhold til beskjæringen kan du også tenke litt på hvilken retning hunden beveger seg i. Her kunne du f. eks hatt litt mer luft på venstresiden, i og med at den er på vei ditover. Kanskje du kan teste med originalen? Ellers prøv med større blender, for da er det litt enklere å få fokus der man vil (det er som regel hodet, og hodet til en løpende hun er ikke alltid enkelt å få tak i... ) Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Kanskje det er litt for trangt? Kunne tenkt meg å se det med litt mer luft rundt hunden. Eller iallefall med hele skyggen til hunden i bildet. Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Juliess. Takker så mye for svar. Tok endel bilder, men valgte dette av ymse grunner. Større blender? Mindre blender, men høyere tall? Er ikke blenderåpningen på 2,8 større enn ved 5.3 f.eks. eller har jeg misforstått? Men større blendertall, gir vel ett større skarpt område. Satt også på kne, men var en liten helling der så ble litt uheldig vinkel. Takker uansett mye for tips. Legger ved en til jeg. Nesten samme behandling, men valg litt mer farger. Exif er det samme bortsett fra f/4 Burde nok ha tatt med hele skyggen ja, gjelder begge bilder. Takker igjen. Lærer hele tiden. Endret 14. mai 2008 av syklitengutt Lenke til kommentar
idenb Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 ser ut til at fokus er satt på feil plass, men syntes situasjonen det var tøff. fin hund Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Syns bilde nummer 2 er bedre, fordi hunden er i en annen ende av bevegelsene. Den ser klar, spretten og levende ut! Jeg har alltid vært dårlig på å forklare i forhold til blender. Det jeg mener, er at du bør trene med høyere tall på blenderen, så fokusområdet blir større og det er enklere å treffe der du vil (nå bør det ikke være mulig å tolke i alle retninger ). Syns ikke du trenger å maske ut hunden og legge blur på hele bildet, det ser fort unaturlig ut. Med f4 så bil du jo egentlig få nok uskarp bakgrunn. Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 Takker for svar. Tar det til meg. Ingen tvil om det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå