Gå til innhold

Slipp meg ut...

Anbefalte innlegg

Jeg var ute og fotograferte noen kompiser, var ikke mye seriøsitet siden klokken var rundt 5. Folk overalt osv, klarte å luke oss till et hjørne og fant ut at dette kunne bli et greit motiv. Jeg prøvde å fokusere kun på øyet men synes ikke det ble like bra.

"Please"

2489624655_7aec9611f9.jpg?v=0

Større verson: http://flickr.com/photos/zodz/2489624655/sizes/l/

Utsnitt nr 2

2489833499_8b166658fd.jpg?v=0

Større verson: http://farm4.static.flickr.com/3156/248983...b166658fd_b.jpg

40D <3

1/500

50mm

F/1.8

ISO 100

Endret av Zettec
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit nok etter min mening, ikke at det betyr stort.

Syntes dog at det er synd at det ene øyet blir borte bak stanga.

Dette plager meg litt. Får liksom ikke øyekontakt eller ett inntrykk av hva han føler.

Og kanskje beskjært litt av det nederste. Det sorte. Syntes dette også virker litt forstyrrende.

Lenke til kommentar

Leste ikke nøye nok der. For å ta selve bildet, så ble håret litt rotete. Ville kanskje brukt en bandana eller caps i steden. Ville ikke klippet av hodet, og heller fjernet det nederste. Det er ikke mulig å se om det er trangt om bena er med på bildet eller ikke, og nå er de bare forstyrrende. Ellers godt fanget bilde.

Lenke til kommentar

Jeg likte best det første bildet der du har kappet hodet og har mer luft under hånden. Fokus på gitteret er helt riktig, og det er helt ok at øyet er bak gitteret også, personen blir bare mer utilgjengelig som støtter opp om stemningen ellers i bildet. Med det tynne gitteret og skjult øye kan man lure på om det er verden som stenger personen inne, eller om det er personen som stenger verden ute. Det er en viss dobbelthet med den knyttede neven gir inntrykk av at personen ønsker å bryte seg fri, mens stemningen ellers indikerer nederlag/reservasjon. Jeg liker bilder med tolkningsrom. :)

Mønsteret i tørklet på hodet blir kanskje litt rart når det er ute av fokus (typisk egenskap ved objektivet), og det er litt uklart at det er bena som stikker opp i nedrekant, men det plager meg ikke nevneverdig når jeg ser bildet. Det er mulig jeg ville kuttet ørlite på høyre side, ellers har jeg ingen gode tips til forbedring.

Det er forøvrig interessant å se hvor ulikt folk oppfatter bilder, og hvordan man kan få helt motstridende forslag til endringer. :)

Lenke til kommentar

Oi, glemte å svare. Tusen takk for en lang post. Virker som om de fleste her er uenige men jeg er nå enig i at det ikke synes godt nok at det er bena som stikker opp. Jeg fornøyd med bilde mitt som et portrett, siden jeg synes dette er en vanskelig sjanger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...