Gå til innhold

Lønnes det å ha vannkjøling til xp2500+(barton)??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jepp.

Hvor mye hjelper det egentlig? Jeg mener, på meg ser det ut som om volt kurven blir ganske bratt ved et visst punkt og at vannkjøling først og fremmst hjelper til å holde temperaturen på et meget moderat nivå uten å ha noe som høres mer ut som jet-motor enn vifte som kjøler CPU.

Eller er det slik at det er som å få en ny PC? Sette Vcore ned til default der man med luftkjøling målte 55C og måtte opp 0.2V før systemet var stabilt

Lenke til kommentar

Høy Vcore = høy temperatur. Fordelen med vannkjøling er at du får lave temperaturer kombinert med lite eller ingenting støy. Og kjølingen blir såpass effektiv at du klarer å overklokke en god del mer. Når prosessoren opererer på lave temperaturer, blir den også mer stabil. QED.

Lenke til kommentar

Er ikke sikker på eksakt hvor mye det hjelper, men hovedsaken for meg er at det er stille. Kjører alle (2) viftene på 5volt, og CPU'en holder en jevn temp på 30 grader idle og 34 load. (Det er ikke den som er i sig, det er en duron 800@1000 :oops: ) Men det er når jeg kjører så stille som jeg kan få det, hvis jeg kjører alt på maks, så synker tempraturene endel...

Lenke til kommentar
Høy Vcore = høy temperatur. Fordelen med vannkjøling er at du får lave temperaturer kombinert med lite eller ingenting støy. Og kjølingen blir såpass effektiv at du klarer å overklokke en god del mer. Når prosessoren opererer på lave temperaturer, blir den også mer stabil. QED.

Hvor mye mer?

Lenke til kommentar

Kjører du vannkjøling med peltier, lønner det seg halt klart !

kan overklokke masse !

Men skal du bare kjøle den sånn den er, kan viftekjøling være like godt som vannkjøling.

eneste du kan oppnå med vannkøling, er at det blir enda litt mindre støy fra pc'n.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Altså kommer an på hvorvidt du har planer om å overklokke eller om du bare vi ha en stillegående pc med effektiv vannavkjøling.....

Thermaltake's "Aquarius 2" vannavkjølingssett funker til en viss grad.....for starters...for så i ettertid å kanskje skifte ut èn og èn komponent. Skal selv kjøre 2500+ Barton og kommer selvfølgelig til å kjøre vann på den også. Blir gal av viftestøy.....man blir sliten av den....gradvis...bare at man lissom ikke legger så merke til det eller tenker over det......akkurat som en kjip monitor....med masse stråling. :o Folk for psykiske lidelser av slikt :roll:

Styr unna TCO-95

Chill - :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...