Nichlas Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Må man ikke være 18 år for å selge/kjøpe via QXL?(Kan godt hende at det ikke er rett, isåfall bare smekk til meg) "Smekk" Man må ikke være over 18 for å kjøpe eller selge på qxl. Dobbelsmekk. Sakset fra qxl.no: "Merk: Du må være minimum 18 år for å registrere deg." Trippelsmekk, handelen ble gjort utenfor QXL. Ørten smekker. Her snakket vi bare om hvilken aldersgrense det er på QXL, og hadde ikke nødvendigivs noe å gjøre med topic - i hvert fall ikke fra min side Jeg er 14 år og er registert på QXL, har både solgt og kjøpt flere ting jeg! Da bryter du reglene til QXL. Er ikke dette qxl sitt problem da? Jo, det er jo forsåvidt det når QXL ikke har rutiner for å sjekke alderen til folk. Uansett har han brytt reglene til QXL. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Jeg ville satsa på dette: Hold fyren informert, personlig, ved opprigning eller via sms. Vær saklig og la han se alvoret i saken, uten å være truende. Det kan han bruke mot deg. Så lenge du gjør dette skulle du ha alt ditt på det tørre. Gi han en nokså kort frist på å gi deg pengene overført til konto eller i kontanter. Ikke godta NOEN lovnader, du er ikke sikret før du står med pengene i hånden. Meld fra til han advokaten. Du har jo alt ditt på det tørre. Ting du eventuellt ikke måtte få på noen av disse måtene, går du til sivile rettsorganer med. Det meste kan løses, og du har loven på din side. Jeg ville varslet forbrukerrådet umiddelbart (uansett om han betaler eller ikke). Deretter ville jeg anmeldt fyren, og tatt saken opp i Forliksrådet. Husk å skrive opp ALT du bruker av penger under denne prosessen - så kan du kreve dette også. Det koster nemlig noen kroner å melde saker opp til forliksrådet. Husk at du også kan ta advokathonorarer for SELV å fylle ut papirer (ikke skyt meg hvis jeg tar feil på denne, dog). Kjernen i det hele; IKKE gi deg eller vær slakk i tøylene på NOEN måte, før du faktisk står med pengene disponibelt, hver eneste krone + hva du måtte klare å få ut av fyren av morarenter, gebyrer, penger for tort og svie osv. IKKE vær truende på noen måte, men la han likevel forstå alvoret. Ikke nøl med noe. Da skulle du ha gode sjanser for å få løst dette! Lykke til! Lur ut et purregebyr av han for meg, også =) bfisk Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Si til han at du politianmelder han hvis du ikke får pengene snarest. Hvis han har solgt ting som privat person gjennom topline som var på randen av konkurs kan jeg ikke tenke meg at det er lovlig. Sett en kort frist og gå å anmeld han hvis han ikke betaler innen fristen. Du bør kanskje få hjelp av en voksen. Blir litt mer tyngde på samtalene hvis du kan få noen andre til å backe deg opp. Bare et forslag da... Ikke gi deg! Gi oss tilbakemelding takk, vi hater svindlere alle sammen Lenke til kommentar
unwill Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Arg... ser ut som svindel virkelig lønner seg her i Norge. Det er mye penger å hente, og personene blir aå si aldri straffet. Det kan vel ikke være SÅ vanskelig når du har navnet og adressen? (med mindre han har flyttet og rømt). Hvis dette ikke går i det hele tatt kan du jo legge flyers i alle nabohusene hans om det han har gjort... Lykke til... Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Må man ikke være 18 år for å selge/kjøpe via QXL?(Kan godt hende at det ikke er rett, isåfall bare smekk til meg) "Smekk" Man må ikke være over 18 for å kjøpe eller selge på qxl. Dobbelsmekk. Sakset fra qxl.no: "Merk: Du må være minimum 18 år for å registrere deg." Trippelsmekk, handelen ble gjort utenfor QXL. Ørten smekker. Her snakket vi bare om hvilken aldersgrense det er på QXL, og hadde ikke nødvendigivs noe å gjøre med topic - i hvert fall ikke fra min side Jeg er 14 år og er registert på QXL, har både solgt og kjøpt flere ting jeg! Da bryter du reglene til QXL. Er ikke dette qxl sitt problem da? Jo, det er jo forsåvidt det når QXL ikke har rutiner for å sjekke alderen til folk. Uansett har han brytt reglene til QXL. Like mye ditt problem også da. Hva skjer med rettighetene dine ved handel på qxl dersom du har brutt reglene dems? Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 "Torsdag 28 februar..." - 28 feb var en fredag. "...skulle bli sendt fra frabrikken (www.moka.nl) samme dag via TNT og komme neste dag, 28 februar." Dette er jo samme dagen, neste dag vil bli 1. mars. "Fredag 29 februar..." - Fredag 29 februar finnes ikke før enten; 1980, eller fram i 2008. 29 dager i februar er kun ved skuddår, de mest nærliggende skuddår er enten 2000 eller til neste år, 2004. "...han skulle levere den på mandag 3 januar til meg..." - Nå er det plutselig blitt januar. Det er jo bakover i tid. Her er det mye spriker i opplegget. Sett deg ned og få oversikt over saken din. Hva som skjedde når, hva som ble sagt, og hvem som sa det. Inntil hele saken er fastlåst, hold deg på rett side av loven. Du får ikke mye sympati hvis du etterhvert finner på ting som er ufornuftig. (Psykisk terror, tvedtydige meldinger, torpedo osv. Latterlige forslag.) Så et tips til noen andre her. Til deg som tilbød å oppsøke han for 500,- og skaffe pengene. Det du driver med kalles torpedovirksomhet. For å leie en torpedo vanker det 60 dager ubetinget fengsel, for den som er torpedo, selvfølgelig en god del mer. Og dette fordi "offeret" toppline-fyren kan bli skremt. (Så det stemmer godt det som er blitt nevnt tidligere. Den som er opprinnelsen til konflikten og svindelen har ofte en tendens til å bli best ivaretatt av rettssystemet). Lenke til kommentar
Crusader* Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Må man ikke være 18 år for å selge/kjøpe via QXL?(Kan godt hende at det ikke er rett, isåfall bare smekk til meg) "Smekk" Man må ikke være over 18 for å kjøpe eller selge på qxl. Dobbelsmekk. Sakset fra qxl.no: "Merk: Du må være minimum 18 år for å registrere deg." Trippelsmekk, handelen ble gjort utenfor QXL. Ørten smekker. Her snakket vi bare om hvilken aldersgrense det er på QXL, og hadde ikke nødvendigivs noe å gjøre med topic - i hvert fall ikke fra min side Jeg er 14 år og er registert på QXL, har både solgt og kjøpt flere ting jeg! Da bryter du reglene til QXL. Er ikke dette qxl sitt problem da? Jo, det er jo forsåvidt det når QXL ikke har rutiner for å sjekke alderen til folk. Uansett har han brytt reglene til QXL. Like mye ditt problem også da. Hva skjer med rettighetene dine ved handel på qxl dersom du har brutt reglene dems? *smekk* Han har jo ikke brutt reglene!!!!!!!! Dette skjedde jo utenom qxl. (...men han har jo registrert seg da) Lenke til kommentar
Zamboo Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Sånne saker som dette er utrolig kjedelige, men dessverre blir de vanligere og vanligere. Har en kamerat som solgte blien sin til en gang. Karen han solgte til betalte aldri for bilen og gikk etter kort tid personlig konkurs. Husker ikke helt gangen i denne saken, men den kom opp i forliksrådet eller noe sånt og denne karen ble dømt til å betale når han fikk penger. For hvert år som gikk påbeløp det seg 10% rente på kjøpesummen, hvis jeg nå husker riktig. Det er nå gått 5 år siden dette hendte og han har fremdeles ikke betalt. Bilen som kostet 46000 er nå oppe i 74000. Den dagen denne mannen får egne penger eller noe av verdi, noe han ikke har hatt de siste årene (lever på dama), er han faktisk nødt til å betale. Selv om det kan gå lang tid er det alltid viktig å stå på i sånne saker som dette. Anmeld karen og ting kommer til og skje. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2003 Sorry, jeg vet at jeg har rotet litt med datoene her, men det er ikke det som er vesentlig her. Skulle få ned litt frustrasjon å finne ut hva jeg skal gjøre videre. Jeg skal holde dere informert, og tar fortsatt gjerne imot råd. Lenke til kommentar
xthal Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 "Torsdag 28 februar..."- 28 feb var en fredag. "...skulle bli sendt fra frabrikken (www.moka.nl) samme dag via TNT og komme neste dag, 28 februar." Dette er jo samme dagen, neste dag vil bli 1. mars. "Fredag 29 februar..." - Fredag 29 februar finnes ikke før enten; 1980, eller fram i 2008. 29 dager i februar er kun ved skuddår, de mest nærliggende skuddår er enten 2000 eller til neste år, 2004. "...han skulle levere den på mandag 3 januar til meg..." - Nå er det plutselig blitt januar. Det er jo bakover i tid. Her er det mye spriker i opplegget. Sett deg ned og få oversikt over saken din. Hva som skjedde når, hva som ble sagt, og hvem som sa det. Jaja.. han roter litt, men hvem er perfekte liksom Så et tips til noen andre her. Til deg som tilbød å oppsøke han for 500,- og skaffe pengene. Det du driver med kalles torpedovirksomhet. For å leie en torpedo vanker det 60 dager ubetinget fengsel, for den som er torpedo, selvfølgelig en god del mer. Og dette fordi "offeret" toppline-fyren kan bli skremt. (Så det stemmer godt det som er blitt nevnt tidligere. Den som er opprinnelsen til konflikten og svindelen har ofte en tendens til å bli best ivaretatt av rettssystemet). hørt om spøk noen gang? over til saken, ring advokaten, kontakt fyren, snakk med noen som forstår seg på juss og finn ut hvilke rettigheter du har. aller viktigst, IKKE GI DEG! Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 gi meg 500 og jeg tar meg et besøk den var jo ikke der for ingenting da, den var der for ironi da! Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Må man ikke være 18 år for å selge/kjøpe via QXL?(Kan godt hende at det ikke er rett, isåfall bare smekk til meg) "Smekk" Man må ikke være over 18 for å kjøpe eller selge på qxl. Dobbelsmekk. Sakset fra qxl.no: "Merk: Du må være minimum 18 år for å registrere deg." Trippelsmekk, handelen ble gjort utenfor QXL. Ørten smekker. Her snakket vi bare om hvilken aldersgrense det er på QXL, og hadde ikke nødvendigivs noe å gjøre med topic - i hvert fall ikke fra min side Jeg er 14 år og er registert på QXL, har både solgt og kjøpt flere ting jeg! Da bryter du reglene til QXL. Er ikke dette qxl sitt problem da? Jo, det er jo forsåvidt det når QXL ikke har rutiner for å sjekke alderen til folk. Uansett har han brytt reglene til QXL. Like mye ditt problem også da. Hva skjer med rettighetene dine ved handel på qxl dersom du har brutt reglene dems? *smekk* Han har jo ikke brutt reglene!!!!!!!! Dette skjedde jo utenom qxl. (...men han har jo registrert seg da) *dobbelsmekk* Skrev det bare sånn generelt at det var for din egen del litt dumt å registrere deg hvis du er under 18 år fordi du sannsynligvis mister rettighetene dine ved handel. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Må man ikke være 18 år for å selge/kjøpe via QXL?(Kan godt hende at det ikke er rett, isåfall bare smekk til meg) "Smekk" Man må ikke være over 18 for å kjøpe eller selge på qxl. Dobbelsmekk. Sakset fra qxl.no: "Merk: Du må være minimum 18 år for å registrere deg." Trippelsmekk, handelen ble gjort utenfor QXL. Ørten smekker. Her snakket vi bare om hvilken aldersgrense det er på QXL, og hadde ikke nødvendigivs noe å gjøre med topic - i hvert fall ikke fra min side Jeg er 14 år og er registert på QXL, har både solgt og kjøpt flere ting jeg! Da bryter du reglene til QXL. Er ikke dette qxl sitt problem da? Jo, det er jo forsåvidt det når QXL ikke har rutiner for å sjekke alderen til folk. Uansett har han brytt reglene til QXL. Like mye ditt problem også da. Hva skjer med rettighetene dine ved handel på qxl dersom du har brutt reglene dems? *smekk* Han har jo ikke brutt reglene!!!!!!!! Dette skjedde jo utenom qxl. (...men han har jo registrert seg da) Smekk igjen. Her var bare snikksnakk om aldersgrense på QXl, og hadde ikke nødvendigvis noe med den aktuelle saken å gjøre. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Jeg blir snart sår av all smekkingen. Neste gang noen smekker - da slår jeg! Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Må man ikke være 18 år for å selge/kjøpe via QXL?(Kan godt hende at det ikke er rett, isåfall bare smekk til meg) "Smekk" Man må ikke være over 18 for å kjøpe eller selge på qxl. Dobbelsmekk. Sakset fra qxl.no: "Merk: Du må være minimum 18 år for å registrere deg." Trippelsmekk, handelen ble gjort utenfor QXL. Ørten smekker. Her snakket vi bare om hvilken aldersgrense det er på QXL, og hadde ikke nødvendigivs noe å gjøre med topic - i hvert fall ikke fra min side Jeg er 14 år og er registert på QXL, har både solgt og kjøpt flere ting jeg! Da bryter du reglene til QXL. Er ikke dette qxl sitt problem da? Jo, det er jo forsåvidt det når QXL ikke har rutiner for å sjekke alderen til folk. Uansett har han brytt reglene til QXL. Like mye ditt problem også da. Hva skjer med rettighetene dine ved handel på qxl dersom du har brutt reglene dems? *smekk* Han har jo ikke brutt reglene!!!!!!!! Dette skjedde jo utenom qxl. (...men han har jo registrert seg da) Smekk igjen. Her var bare snikksnakk om aldersgrense på QXl, og hadde ikke nødvendigvis noe med den aktuelle saken å gjøre. Jeg blir snart sår av all smekkingen. Neste gang noen smekker - da slår jeg! *SMEKK* Lenke til kommentar
pskard Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Til alle som siterer: SLUTT å siter alt fra en tidligere post. Siter KUN det som er relevant. Blir jo en hel side med siteringer før det til slutt kommer en ny linje med deres post... Lenke til kommentar
bruno Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Denne konkursen er vel ikke av helt ny dato, det tar litt tid fra en konkurs og til alle formaliteter er i orden, jeg hørte rykter om den allerede 13 des. , det var rett etter at de stengte butikken i Lillestrøm. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Jeg måtte le litt da jeg så hvordan folk siterte hverandre... men seriøst, her er noen blitt svindlet for 8000 kr. Vis litt respekt... Det er innmari skipt... Fortell oss gjerne hvordan saken utvikler seg... og slutt med all usakelig posting... Lenke til kommentar
fredrikat Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 29 dager i februar er kun ved skuddår, de mest nærliggende skuddår er enten 2000 eller til neste år, 2004. Var nok ikke skuddår i 2000. Er ikke skuddår hvis årstall / 200 = heltall Nærmeste skuddår blir da 1996 og 2004. pirke pirke -Fredrik Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Det var skuddår i 2000. Jeg husker ikke grunnen til det, men det var i alle fall skuddår Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg