Joffii Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 heisann, har en kompis som har et problem. Han hadde ei dame, og det viste seg være ganske seriøst. Kompisen min har gjennom ca litt over et halvt år lånt henne 25000 kr. Noe som er et betydelig beløp. Nå har de glidd mer ifra hverandre, eller hun er ikke interessert lenger. Problemet er at hun sier hun ikke har pengene lenger. Mye av det er nok løgn, for hun har visst ikke hatt noe penger på 3 måneder. Tingen er at hun vil ikke betale tilbake. Hva kan kompisen min gjøre ? Eneste bevis på lånet er overføringen på nettbank. Er det mulig gå rettens vei med dette ? Trenger egentlig bare en løsning. Føler nå at kompisen min bare har blitt utnyttet. Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Uten kontrakt tror jeg han ikke har mye han skulle ha sagt, men sikkert noen med mer juss/økonomibakgrunn som kjenner mer til dette. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Det han burde hatt var et gjeldsbevis. Overføringene kan like godt være gaver som noe annet. Så han burde snakket med henne og fått henne til å signere en kontrakt hvor det kommer frem hvor mye hun skylder, og tilbakebetalingsplan. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Han kan jo prøve forliksrådet. Er ikke sikker på om det er rette veien, men ville forsøkt iallefall. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Dersom hun ikke går med på å signere et gjeldsbrev, så stiller han nok ikke så sterkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå