ebso86 Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Hei! Jeg hadde en tidligere en: Pentium 2 @ 350 Mhz AX6BC Hovedkort 128 Mb SD-Ram 8.4 GB Harddisk Savage 4 Pro 32Mb Win98 Denne pcn ble kjøpt i slutten av 1998 :oops: For ca. 2 måneder siden bestemte den seg for å ta kvelden helt. Jeg hadde tidligere på dagen brukt pcn helt normalt og ikke slettet noen filer eller noe. Då jeg senere på kvelden skulle slå på pcn kom det først opp at den ikke kunne finne RAM (husker ikke nøyaktig hva som sto, men jeg hadde vis 640kb minne eller noe, muligens 64). Windows ville ikke starte Jeg rebootet og kunne fremdeles ikke finne noe ram. Rebootet endå en gang, og denne gangen fant ikke BIOS noen prosessor heller! Da jeg rebootet for 3 gang kom det ingenting opp på skjermen en gang! Etter det var den helt død. Den samme meldingen om minne kom forresten når jeg prøvde å boote med den gamle harddisken som master i min nye pc. Noen som har peiling? Mvh. Erik Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 disken din kræsha og tok med seg resten av maskina i fallet. evt det virka som den gjorde det, har opplevd det samme med ett par fysisk ødelagte disker Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Bytt batteriet i hovedkortet ditt. Mvh E.k Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 hvis det var batteriet ville da ikke det samme skjedd når han satte den gamle disken inn i det nye systemet sitt? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Opplevde tilsvarende med en maskin når batteriet i hk tok slutt. Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 disken er ikke røket. Bruker den nå i min nye pc! Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 kan godt være den er røket, har en fysisk ripe eller noe, men at det nye opsyset ditt bare ikke bruker de områdene Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 HALLO !!! Når maskin ikke engang finner cpu, og er helt død, så er det ikke disken som det er noe galt med. Bruk hodet litt da. Trolig er det hovedkortet eller psu. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 sjekk sikringen i psu da, men tror ikke den har gåt iden amskinen døde litt etter litt. Ta og resett bios batteriet skalikke ha noe å si, hvis det er gåent resetter bios seg bare hver gang du booter... Skift idekabel kanskje?, ta å boot uten hd hva skjer? Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 8. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2003 hvis det var batteriet ville da ikke det samme skjedd når han satte den gamle disken inn i det nye systemet sitt? Det samme skjedde ikke, då jeg prøvde å boote med den gamle HD som MASTER sto det bare at jeg ikke hadde noe minne.....Men den fant prosessor.Når jeg bootet fra min WD hardisk som master fungerte alt. Jeg har foresten demontert den gamle pcn. Bruker skjerm og kabinett til denne som jeg bruker nå. Mvh. Ërik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå