retard1 Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Har et Thomson modem for bruk på bredbånd via kabel-tv. Hvor lang tid må det stå uten strøm før jeg får en annen IP-adresse? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 (endret) Du kan koble PC til modem og skrive ipconfig /all i dosvindu. Da vil du få opp leasetid på DHCP. Om du får en annen eller den samme ipadressen etterpå tør jeg ikke spå. Du kan jo prøve ipconfig /release og deretter ipconfig /renew for å se om det hjelper. En annen ting er at det er mulig at du må resette modemet før du får kontakt med det fra din PC. Dette gjelder spesielt om du bare har en IP tilgjengelig. Generelt anbefaler jeg helst folk til å oppføre seg slik at man ikke får bannet IP. Det er enklere enn å bytte hele tiden. Endret 13. mai 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
retard1 Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 Du kan koble PC til modem og skrive ipconfig /all i dosvindu. Da vil du få opp leasetid på DHCP. Om du får en annen eller den samme ipadressen etterpå tør jeg ikke spå.Du kan jo prøve ipconfig /release og deretter ipconfig /renew for å se om det hjelper. En annen ting er at det er mulig at du må resette modemet før du får kontakt med det fra din PC. Dette gjelder spesielt om du bare har en IP tilgjengelig. Generelt anbefaler jeg helst folk til å oppføre seg slik at man ikke får bannet IP. Det er enklere enn å bytte hele tiden. Har ikke noe med oppførsel å gjøre. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Ipconfig påvirker "bare" IP-adresse for den PC som kommandoen kjøres på (lokal IP-adresse 192.168.x.x / 10.x.x.x). Din eksterne IP-adresse er avhengig av din internettleverandør. Normalt vil denne være fast over tid (lang lease periode) knyttet til MAC-adresse i bredbåndboksen din. Her kan det være verre å få byttet ekstern IP-adresse. Hvilken leverandør har du? Og hvorfor vil du bytte? Lenke til kommentar
retard1 Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 Ipconfig påvirker "bare" IP-adresse for den PC som kommandoen kjøres på (lokal IP-adresse 192.168.x.x / 10.x.x.x). Din eksterne IP-adresse er avhengig av din internettleverandør. Normalt vil denne være fast over tid (lang lease periode) knyttet til MAC-adresse i bredbåndboksen din. Her kan det være verre å få byttet ekstern IP-adresse. Hvilken leverandør har du? Og hvorfor vil du bytte? Fikk dette svaret fra min ISP: "DHCP serveren deler denne ut automatisk.. Eneste mulighet er at modemet må være avslått noen timer. Skal finne ut hvor mange." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå