Bendit Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 (endret) HEI! Jeg fikk min nye data her om dagen men kunne ikke finne min orginale xp cd så brukte en nedlastet en bare for å se ytelsen på hardware etc. Nå idag fant jeg den cd´n men det har oppstått et problem. Jeg hadde masse spill på en extern harddisk + noen instalerte fra fra cd på pcn. Broren min av en eller annen grunn slettet instalasjonsfilene fra den eksterne hardisken og jeg har bare ferdig instalerte versjoner på dataen. spørsmålet er om jeg kan formatere bare disk c (disk d har all spill og musikk) men først eksportere regsystemet, legge den på minnebrikke. formatere c så importere reg. Er dette mulig eller vil det bli mye tull og rot? har jo 4-5 programmer på c som blir fjernet. vil det i det hele tatt funke? for da kan jeg bare la d disken være så fikse reg så vil alle de instalerte spillene fungere igjen. noen som har prøvd det samme, vet hvordan man gjør det eller vet om det i det heletatt går? takker. bør kanskje nevne at versjonen instalert nå er proffesional og jeg skal formatere til home edition gjør det noe? Endret 13. mai 2008 av Bendit Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Du behøver ikke hele registeret...om du henter bare Software-hiet vil jeg anta at dette kunne fungere. Dog vil jeg tro det ville bli problemer relatert til at du bytter fra Xp Home til Xp Proffesional. Men det skader jo ikke å prøve... registeret ligger lagret innunder \Windows\System32\Config\ Det lagres i flere deler eller hi om du vil: SAM,SYSTEM,SECURITY og SOFTWARE. Ellers finnes det også et registerhi som er unikt for brukeren NTUSER som ligger under brukeren. Lenke til kommentar
Bendit Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 Du behøver ikke hele registeret...om du henter bare Software-hiet vil jeg anta at dette kunne fungere. Dog vil jeg tro det ville bli problemer relatert til at du bytter fra Xp Home til Xp Proffesional. Men det skader jo ikke å prøve... registeret ligger lagret innunder \Windows\System32\Config\ Det lagres i flere deler eller hi om du vil: SAM,SYSTEM,SECURITY og SOFTWARE. Ellers finnes det også et registerhi som er unikt for brukeren NTUSER som ligger under brukeren. Da skal jeg prøve det på fredag når jeg kommer hjem. Får håpe det funker. Lenke til kommentar
Bendit Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Noen som vet om det med Prof og home vil ha noe og si? BTW: det er fra prof til home hvis det ahr noe med saken å gjøre Endret 14. mai 2008 av Bendit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå