Gå til innhold

FireGL Z1! Hvordan overklokke med disse driverne?

Anbefalte innlegg

Rivatuner funker ikke, Powerstrip funker heller ikke! Noen råd?.

PS: Har dere med 9x00 noen ganger fps-drops i cs? Da dere teste disse driverne. Dropper ikke selv om det kommer 99999999smokes + Folk... Dropper heller ikke noen plasser på mapene!

Lurer også på om noen har en URL til hvordan man hardmodder et Radeon9500 (NYTT SVART PCB) til 9500.. (Vet at softwaremod funker fett, men man kan ikke bruke FireGL Z1 driverne) 8) [/u]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her står det litt om x1/z1 modifisering.

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=9...1292&highlight=

->En edit til det som står i den posten:

Mulig du må innstallere X1 driverne før du restarter.

Skal X1 kortet virke bra i CS? Det skal etter sigende ikke være noe "gamer" kort. Jeg fikk ca 1800p i 3d Mark03 med X1 mod'en. Med umodifisert 9500 fikk jeg 2500p. Med litt hard klokking greier det 3000p.

Trodde ikke det fantes noen hw mod'er til 9500 med sort pcb... men det er nå bare meg da...

Mvh

Knut

Lenke til kommentar

Føkk, gjorde du det? Da må jeg prøve å kjøre den mod'en en gang til....

Hva var fremgangsmåten din? Samme som jeg beskrev? Jeg har en XP2000 og 2x256 dual ddr 266 ram. Burde runde 3000 jeg også da, uklokka.

K

Lenke til kommentar

Last ned denne driveren (Driver for alle FireGL kort) http://members.cox.net/garikfox/9x00_fglx1.zip Dermed unzipper du filene til en tom mappe... Så Avinstallerer du alle gamle driverei kontrollpanel --> "installere/avinstallere programmer" + at du sletter mappen til de gamle driverne. Så reboot. Så går du inn i system ---> hardware manager ---> skjermkort. Så trykker du på Primary display driver ---> oppdater driver ---> Installere fra en liste eller en bestemt plassering ---> ikke søk jeg vil velge hvilken driver som skal installere -->

Har diskett --> så browser du til den tome mappen hvor du unzippa FireGl driverne --> Dermed kan du velge mellom alle FireGL driverne. --> så reboot.

Dermed så går du inn i system ---> hardware manager ---> skjermkort. Så trykker du på Secondary display driver og mekker det samme der også (men husk og velg f.eks Secondary Z1 driver, når du får opp valgene). Dermed så har du über turbo :D

Lenke til kommentar

Ga opp det FireGL greiene jeg...

X1 pro - ca 2150p

Z1 - ca 2150p og sjakkbrett møsnter på filmene.

Får ikke kjørt siste gametesten i 3d 03 med disse driverne

Får kjøre kortet som non pro 9500 tenker jeg. Det holder somregel til en lcd skjerm med 25ms refreshrate....

K

Lenke til kommentar
Her står det litt om x1/z1 modifisering.  

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=9...1292&highlight=

->En edit til det som står i den posten:  

Mulig du må innstallere X1 driverne før du restarter.

Skal X1 kortet virke bra i CS? Det skal etter sigende ikke være noe "gamer" kort. Jeg fikk ca 1800p i 3d Mark03 med X1 mod'en. Med umodifisert 9500 fikk jeg 2500p. Med litt hard klokking greier det 3000p.

Trodde ikke det fantes noen hw mod'er til 9500 med sort pcb... men det er nå bare meg da...

Mvh

Knut

Quadro 4 og Fire kortene er Open GL optimert. tror ikke de funker så bra i Direct 3D.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...