Eksempel Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Hei. Jeg og mange andre venner av meg har jobbet for ei gammel dame. Vi er 15 år alle sammen, bortsett fra èn av oss. Vi har jobbet og slitt uten pause i mange mange timer til sammen. Og jeg regnet ut i dag at jeg hadde fått 22 kr i timeslønn. Er ikke dette imot en eller annen lov? Vi gjør jobber som egentlig fagfolk skal gjøre. Regnes det som svartarbeid? Eller hvilke regler gjelder? = ) Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Det eneste loven sier direkte om arbeid er vel at man skal ha lønn. Lenke til kommentar
Eksempel Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 (endret) Det eneste loven sier direkte om arbeid er vel at man skal ha lønn. Nei, huffda. Da er jeg blitt lurt! Dette skal hun få høre. = P Men... Hun har gjort noe annet også som ingen av oss likte helt. Hun sa: Dere får ikke noe lønn før dere kommer neste gang og jobber. Og etter at vi da har jobbet, så må vi komme neste gang igjen for å få lønn for det arbeidet. OGSÅ ER HUN SÅ FORBANNA PIRKETE!!!!!!!!!!!! Og frekk mot mora si. Mora er skikkelig snill. = ) Endret 13. mai 2008 av Eksempel Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Bare returner det dere gjorde til slik det var før og drit i hele kjerringa! Sikkert ei sur gammal høne som ingen synest synd på. Lenke til kommentar
Eksempel Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 Bare returner det dere gjorde til slik det var før og drit i hele kjerringa! Sikkert ei sur gammal høne som ingen synest synd på. Jeg gidder faan ikke å bære de 6 tonn med grus jeg har bært opp. = O Alt startet med at ei anna gammel, frekk dame kom på skolen og spurte om noen kunne bli med for å vaske vinduene på gammelhjemmet. Jeg sa ja, men jeg har enda ikke vansket vinduene. Hun andre satte meg i alt for mye arbeid. Det eneste som holder meg på jobben er mora til hu slave-dama. Hun er kjempegrei. Men dattera er slem mot henne. Hu mora kom ut og spurte hva vi holdt på med, helt uskyldig. Da kom dattera og tvingte henne inn for å lage kaffe. Og hun lovte å komme inn å drikke kaffe med henne. Men neida, bryte ett løfte hos sin egen, ensomme mor! Lavmål. Stakkars mora... Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Hun sa: Dere får ikke noe lønn før dere kommer neste gang og jobber. Hun kan selvsagt ikke si det, dere skal ha betalt for det dere har jobbet til nå. Problemet er at dere skulle forlangt en arbeidskontrakt, eller ihvertfall ha en klar avtale om hva dere skal gjøre, og hvor mye dere skal ha betalt, før dere begynte. Dere bør avklare dette før dere gjør noe som helst mer for henne. Siden hun har kommet med tull før prøver hun seg sikkert igjen, men ikke la dere skremme. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Pga. alder ville jeg også tatt dette opp med egne foreldre, og sett om de kunne ta en prat med vedkommende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå