Bendit Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 HEI! det jeg lurte på var rett og slett om "data/spill" linja (vet ikke hva den heter) gir kompetanse for spill utvikling? kjenner noen som går der og de har allerede laget sitt førstespill (første året) I java. Bare lurer om NTNU er en god vei å gå. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
wolferey Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Det spørs veldig på hva du vil gjøre. Datateknikk med spilldesign på NTNU er rettet mot programmering. Java, C++ o.l. hvor du kan fordype deg i forskjellige felt som f.eks AI, gameplay og slikt. Du vil ikke lære ting som 3D og lignende på den linjen, dette har jeg forhørt meg om med Alf Inge Wang under Joingame møtene. NTNU har ingen planer om å utvide pensum til noe slikt med det første (om ikke aldri). Om du vil ha noe innenfor 3D, level design, 2D (konseptkunst, teksturer) osv. så er ikke NTNU det rette valget. OPIM (OpplevelsesProduksjon og Interaktive Medier) eller Animasjon på Hamar (Høyskolen i Hedmark) er blant de eneste jeg vet om som har noe innen slikt offentlig. Du har også private skoler som Noroff, Norges Kreative Fagskole osv., men de koster en del. Om du vil så kan du godt stikke innom #spillmodding.no på QuakeNet og høre med catche som går på Noroff, decs som tok noroff på web og jobber i DICE nå, mbale som går på datateknikk, eller pampers som går en datarelatert linje på HIST. Selv skal jeg starte på OPIM (om jeg kommer inn, må få svar først ) til høsten, men om du vil høre hvordan studiet er nå, så kan du registere deg på forumet deres og spørre de der: http://opim.proboards105.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå