Gå til innhold

Test: Ulovlig nedlastning og internett

Anbefalte innlegg

Jeg og en kamerat har laget en undersøkelse forbindelse med skolen. Lurte på om noen her ville ha noen interresse av å ta den.

Undersøkelsen handler om internettvaner og ulovlig nedlastning. Vi trenger en haug med svar så bare å hoppe på. Den målgruppen vi mangler mest i er 30 - 50 år, så hvis noen titter innom i den alderen hadde det vært utrolig bra med et svar.

Så: Ta undersøkelsen og hjelp to studenter i nød :p

http://www.createsurvey.com/c/68251-ZhNcWk/

Vet ikke om dette er riktig underforum, men handler om politikk i forhold til nedlastning og om internett i forhold til samfunn, så tenkte det ville gå.

Endret av silverpipe2005
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjekt å høre at folk undersøker dette, utrolig fascinerende nå til dags. Jeg anbefaler alle og sjekke ut filmen jeg linker til å signaturen min, det er utrolig mange synspunkter som ikke blir belyst. Flertallet skjønner ikke at det er ulovlig, og de som skjønner det bryr seg ikke fordi det tydeligvis ikke får noen konsekvenser. Samtidig som man er oppdratt til å være fornuftig når det kommer til økonomi blir det nesten litt "ulovlig" og bruke penger på noe man kunne fått gratis. Det går fint an å forsvare det, sånn sett fra et egoistisk standpunkt. Jeg betaler jo for bredbånd, så hvorfor ikke? Ja, det er feil å tenke sånn.

Hele grunnmuren til internett baserer seg på en struktur som gjør det umulig å få knekt dette problemet, vesten vil aldri akseptere tilstandene man har i Kina. De som taper penger på dette må ligge om strategi, uten at jeg har undersøkt tallene er jeg rimelig sikker på at pengene de klarer å dra inn via søksmål ikke dekker det estimerte tapet. Det estimerte tapet er ikke engang realistisk. Internett er kommet for å bli, hvis ikke bransjen endrer seg vil de helt sikkert gå konken. Jeg liker internett som det er idag, et helt fantastisk konsept. :)

Endret av data_jepp
Lenke til kommentar

Grei, test. Hadde en grov orddelingsfeil som du burde skjekke ut og ikke alle bruker explorer. På oppgaven, hvilken oppstartside bruker du? Jeg har ingen, men ingen svaralternativer til meg. Synes også du burde ha med "vet ikke" siden det er ikke alltid sånn at folk har en formening om en sak.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke? Du forstod vel det?

Jada, men testen skulle jo være Norsk?! Samme det :)

Angående de engelske svaralternativene så tror jeg det er en autofunkjson som legger inn svar på engelsk automatisk. Vi så feilen, men da var den allerede lagret og vi orket ikke endre den:P

Var vel egentlig ganske sikre på at folk forstod alikevell.

Grei, test. Hadde en grov orddelingsfeil som du burde skjekke ut og ikke alle bruker explorer. På oppgaven, hvilken oppstartside bruker du? Jeg har ingen, men ingen svaralternativer til meg. Synes også du burde ha med "vet ikke" siden det er ikke alltid sånn at folk har en formening om en sak.

Ordelingsfeilene må jeg bare beklage. Skal slå partneren min over hodet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...