hp85 Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 (endret) Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T8100 (2,10 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-buffer) Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk 1 års begrenset garanti 2,0 megapikslers kamera og Tuxedo-svart for CCFL-skjerm 15,4" widescreen WXGA+ (1440 x 900) TFT-skjerm med TrueLife™ Biometrisk fingeravtrykksleser med SVART preg 3072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024] 250 GB (5400 rpm) SATA-harddisk NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikert grafikkminne Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare 6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t) er disse spesifikasjonene nok til å kunne spille "krevende" spill, eller er det bare en kraftig "underholdnings-pc"? er disse spesifikasjonene noe for fremtiden? håper noen kan gi meg noen råd og vink Endret 13. mai 2008 av hp85 Lenke til kommentar
dredg Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T8100 (2,10 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-buffer)Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk 1 års begrenset garanti 2,0 megapikslers kamera og Tuxedo-svart for CCFL-skjerm 15,4" widescreen WXGA+ (1440 x 900) TFT-skjerm med TrueLife™ Biometrisk fingeravtrykksleser med SVART preg 3072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024] 250 GB (5400 rpm) SATA-harddisk NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikert grafikkminne Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare 6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t) er disse spesifikasjonene nok til å kunne spille "krevende" spill, eller er det bare en kraftig "underholdnings-pc"? er disse spesifikasjonene noe for fremtiden? håper noen kan gi meg noen råd og vink Du vil kunne spille nyere spill som f.eks COD4 på High. De fleste nye spill går på medium/high settings, men Crysis må du ned på low/medium. Maskinen er passe til casual gaming. Maskinen vil holde greit ett par år, men vil ligge på low/medium på krevende spill som kommer fremover. Hvis du er opptatt av å kjøpe en PC for fremtiden burde du vente til Montevinaplattformen blir lansert i neste måned. Og deretter se etter en maskin med 45 nm penryn prossesor, nytt brikkesett, DDR3 RAM, 9xxx serie GPU og muligens SSD harddisk. Lenke til kommentar
glennviruzz1 Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Det spørs.. mener du foreksempe Crysis på high? ( COD4 Gameplay) (bare han har 2.4 ghz) (Her tester hanCrysis, Halo, Halflife 2 og Garrys mod.) Jeg er usikker på specsene han har.. Lenke til kommentar
hp85 Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T8100 (2,10 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-buffer)Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk 1 års begrenset garanti 2,0 megapikslers kamera og Tuxedo-svart for CCFL-skjerm 15,4" widescreen WXGA+ (1440 x 900) TFT-skjerm med TrueLife™ Biometrisk fingeravtrykksleser med SVART preg 3072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024] 250 GB (5400 rpm) SATA-harddisk NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikert grafikkminne Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare 6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t) er disse spesifikasjonene nok til å kunne spille "krevende" spill, eller er det bare en kraftig "underholdnings-pc"? er disse spesifikasjonene noe for fremtiden? håper noen kan gi meg noen råd og vink Du vil kunne spille nyere spill som f.eks COD4 på High. De fleste nye spill går på medium/high settings, men Crysis må du ned på low/medium. Maskinen er passe til casual gaming. Maskinen vil holde greit ett par år, men vil ligge på low/medium på krevende spill som kommer fremover. Hvis du er opptatt av å kjøpe en PC for fremtiden burde du vente til Montevinaplattformen blir lansert i neste måned. Og deretter se etter en maskin med 45 nm penryn prossesor, nytt brikkesett, DDR3 RAM, 9xxx serie GPU og muligens SSD harddisk. jeg skjønner..vil det være noen stor forskjell om jeg tar 2.4 ghz istedenfor 2.1 ghz, eller går det mye ut på det samme? Lenke til kommentar
dredg Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T8100 (2,10 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-buffer)Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk 1 års begrenset garanti 2,0 megapikslers kamera og Tuxedo-svart for CCFL-skjerm 15,4" widescreen WXGA+ (1440 x 900) TFT-skjerm med TrueLife™ Biometrisk fingeravtrykksleser med SVART preg 3072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024] 250 GB (5400 rpm) SATA-harddisk NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikert grafikkminne Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare 6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t) er disse spesifikasjonene nok til å kunne spille "krevende" spill, eller er det bare en kraftig "underholdnings-pc"? er disse spesifikasjonene noe for fremtiden? håper noen kan gi meg noen råd og vink Du vil kunne spille nyere spill som f.eks COD4 på High. De fleste nye spill går på medium/high settings, men Crysis må du ned på low/medium. Maskinen er passe til casual gaming. Maskinen vil holde greit ett par år, men vil ligge på low/medium på krevende spill som kommer fremover. Hvis du er opptatt av å kjøpe en PC for fremtiden burde du vente til Montevinaplattformen blir lansert i neste måned. Og deretter se etter en maskin med 45 nm penryn prossesor, nytt brikkesett, DDR3 RAM, 9xxx serie GPU og muligens SSD harddisk. jeg skjønner..vil det være noen stor forskjell om jeg tar 2.4 ghz istedenfor 2.1 ghz, eller går det mye ut på det samme? Det er nok lite å hente i spill på å oppdatere CPU, det er GPU som er flaskehalsen på dette systemet. Lenke til kommentar
hp85 Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T8100 (2,10 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-buffer)Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk 1 års begrenset garanti 2,0 megapikslers kamera og Tuxedo-svart for CCFL-skjerm 15,4" widescreen WXGA+ (1440 x 900) TFT-skjerm med TrueLife™ Biometrisk fingeravtrykksleser med SVART preg 3072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024] 250 GB (5400 rpm) SATA-harddisk NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikert grafikkminne Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare 6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t) er disse spesifikasjonene nok til å kunne spille "krevende" spill, eller er det bare en kraftig "underholdnings-pc"? er disse spesifikasjonene noe for fremtiden? håper noen kan gi meg noen råd og vink Du vil kunne spille nyere spill som f.eks COD4 på High. De fleste nye spill går på medium/high settings, men Crysis må du ned på low/medium. Maskinen er passe til casual gaming. Maskinen vil holde greit ett par år, men vil ligge på low/medium på krevende spill som kommer fremover. Hvis du er opptatt av å kjøpe en PC for fremtiden burde du vente til Montevinaplattformen blir lansert i neste måned. Og deretter se etter en maskin med 45 nm penryn prossesor, nytt brikkesett, DDR3 RAM, 9xxx serie GPU og muligens SSD harddisk. jeg skjønner..vil det være noen stor forskjell om jeg tar 2.4 ghz istedenfor 2.1 ghz, eller går det mye ut på det samme? Det er nok lite å hente i spill på å oppdatere CPU, det er GPU som er flaskehalsen på dette systemet. jeg er ganske blank, hva er GPU? Lenke til kommentar
Shurom Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 GPU er skjermkortet dvs, i dette tilfellet NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikert grafikkminne. Lenke til kommentar
hp85 Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 GPU er skjermkortet dvs, i dette tilfellet NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikert grafikkminne. skjønner...men duger ikke det, da? er jo det dyreste man kan velge på den maskinen Lenke til kommentar
dredg Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 GPU er skjermkortet dvs, i dette tilfellet NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikert grafikkminne. skjønner...men duger ikke det, da? er jo det dyreste man kan velge på den maskinen Jo det duger til å spille med, men ikke på high/very high eller til fremtidige og krevende spill. Dette er i dag en veldig grei mellomklasse maskin, og du får plenty med bang for your bucks så lenge du er en casual gamer. Skal du ha topp ytelse på laptop koster det deg 15000-25000 per i dag. Skal du ha en maskin som er mer "futureproof" vent på montevina som kommer i juni. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 GPU er skjermkortet dvs, i dette tilfellet NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikert grafikkminne. skjønner...men duger ikke det, da? er jo det dyreste man kan velge på den maskinen Det duger det, grunne til at du ikke kan velge bedre skjermkort er at det ikke er mer fysiks plass i maskinen til å ha et bedre skjermkort. I tillegg ville et bedre skjermkort utviklet mer varme, mer varme mer støy osv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå